وزیر صنعت، معدن و تجارت در شاهرود:

تولید فولاد کشور امروز به ۱۸ میلیون تن رسیده است

۱۳۹۴/۰۲/۰۵ - ۱۱:۳۶:۵۶
کد خبر: ۲۸۰۱۵۲
تولید فولاد کشور امروز به ۱۸ میلیون تن رسیده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه ذوب در شرکت فولاد شاهرود و کارخانه تولید کک شاهرود حضور پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه ذوب در شرکت فولاد شاهرود و کارخانه تولید کک شاهرود که استاندار سمنان هم حضور داشت، اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که کاهش نرخ فولاد به طور مکرر تکرار می‌شود و باید این وضعیت بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بین‌المللی فولاد امروز در حداقل ممکن است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که به یکی از صادرکنندگان فولاد تبدیل شویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نرخ حداقلی بین المللی فولاد بیان کرد: کاهش قیمت فولاد هر چند سال تکرار می شود و با این شرایط باید کشور به سمت تبدیل به یکی از صادرکنندگان فولاد گام بردارد.

نعمت زاده با بیان اینکه میزان تولید فولاد کشور امروز به 18 میلیون تن رسیده است، گفت: باید از ظرفیت های کشور در تولید فولاد بیش از گذشته استفاده کنیم.

به گفته وی، این ظرفیت با سرمایه گذاری بیشتر ظرف 10 سال آینده به 50 میلیون تن فولاد خام خواهد رسید و جهت گیری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید 50 تا 60 میلیون تن فولاد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: 2 و نیم میلیون تن فولاد به خارج از کشور در سال گذشته صادر شد. نعمت زاده با اشاره به اینکه ظرفیت فولاد شاهرود ظرفیت محدودی است، گفت: با آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه ذوب فولاد شاهرود باید از ظرفیت این شهرستان در تولید فولاد بیشتر استفاده کرد و در مراحل بعدی این واحد تولیدی توسعه بیشتری پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز