استاندار قزوین:

رویکرد دولت در سال جاری توجه به تولید صادرات محور است

۱۳۹۴/۰۲/۰۶ - ۰۹:۳۶:۲۱
کد خبر: ۲۸۰۳۷۶
رویکرد دولت در سال جاری توجه به تولید صادرات محور است
روزبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، رویکرد اقتصادی دولت تدبیر و امید در سال 94 را تقویت و توسعه صادرات دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی روزبه، استاندار قزوین، در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل استانداری برگزار شد، بیان داشت:  در سال 94 رویکرد صادرات محور موضوع جدی و مهم است که از تأکیدات دولت و شخص رئیس جمهوری می باشد که باید در این زمینه یک جمعیت 500 میلیون نفری در کشورهای همسایه را مورد هدف قرار بدهیم و مقدمات تحقق این رویکرد را در استان از هر جهت فراهم کنیم.

وی افزود: سفر هیات تجاری و مهندسی استان به عراق سفر پرکاری بود که منجر به امضای تفاهم نامه شد و از فرصت عراق باید حداکثر استفاده را داشته باشیم که بازار بسیار خوبی است و در یک نگاه هیچ نیازمندی در عراق وجود ندارد که نتوان آن را از طریق قزوین برآورده کرد و لازمه تحقق این هدف ایجاد هماهنگی  و همکاری بین بخشی است.

استاندار ادامه داد: در حال حاضر در حوزه فنی و مهندسی پروژه های خوبی در عراق  اجرا می شود و دفتر بازرگانی و مهندسی قزوین در کربلا دایر شده که نقش مدیریتی این بخش را دارد و در اواخر اردیبهشت دفتر کربلا در قزوین  نیز راه اندازی خواهد شد .

وی افزود: بزودی نشستی با دعوت ازکلیه افراد فعال در حوزه عراق و کسانی که ظرفیت کار کردن را دارند  با حضور مسئولین  کشوری برگزار خواهد شد تا در زمینه دسترسی و حضور بیشتر در بازار عراق چاره اندیشی و تصمیم گیری شود که  بهترین فرصت برای خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود است.

استاندار با تاکید بر ساماندهی انگور و کشمش استان بیان داشت: به موضوع انگور و کشمش استان باید واقع بینانه نگاه کرد و به گونه ای پیش رفت که از شرایط موجود خارج شویم و لازمه آن جامع نگری در ارائه طرح ها و برنامه ها می باشد که به موازات افزایش تولید باید زمینه بازاریابی و صادرات فراهم شود .

وی با بیان اینکه در موضوع  ساماندهی کشمش دچار روزمرگی شده ایم، اظهار کرد:  از طرف دیگر نباید بلند پروازی کرده و طرح های غیر قابل اجرا و با اعتبارات بالا ارائه کرد بلکه باید خط وسط را در پیش گرفته و با رعایت اعتدال در گام اول تشکل های صنفی فعال در این بخش را روز آمد کرده  و براساس یک برنامه راهبردی بلند مدت در این مسیر حرکت و چند طرح مشخص و اولویت دار را شناسایی و اجرایی کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز