در راستای طرح تحول سلامت در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

۴ باب پایگاه مراقبت بهداشتی تشخیص سریع مالاریا

۱۳۹۴/۰۲/۰۷ - ۱۷:۳۴:۰۴
کد خبر: ۲۸۰۸۲۹
۴ باب پایگاه مراقبت بهداشتی تشخیص سریع مالاریا
در راستای طرح تحول سلامت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و به منظور کنترل و شناسایی موارد مالاریا در افرادی که از مرز تردد می‌کنند تعداد چهار پست مراقبت مالاریا در نقاط مرزی استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به دلیل اینکه موارد مالاریا از مرز پاکستان وارد منطقه می‌شوند و در منطقه مرزی تشخیص و درمان به‌موقع از برنامه حذف مالاریا از اهمیت بالایی برخوردار است این پایگاه‌ها راه‌اندازی شده است.

ملک کیانی بیان کرد: این برنامه در قالب پروژه گلوبال فاند مالاریا اجرایی شده است که در مناطق صفر مرزی ریمدان چابهار، حق‌آباد سراوان و کشتگان سراوان و همچنین آزمایشگاه شبانه‌روزی در شهر سراوان راه‌اندازی شده است.

وی از کاهش 40 درصدی موارد مالاریا در فروردین 94 نسبت به فروردین 93 خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی این پایگاه‌های مرزی به کشف سریع موارد بیماری مالاریا کمک شود.

در حال حاضر این پایگاه‌ها در زمینه شناسایی مالاریا فعال است و در آینده نزدیک و تجهیزات کامل‌تر، قابلیت شناسایی سایر بیماری‌های مهاجرین در بدو ورود به کشور را خواهد داشت.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه کاهش موارد مالاریا دانشگاه موفق کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز