رئیس کل دادگستری هرمزگان :

رعایت حقوق شهروندی اعتماد عمومی را به ارمغان می آورد

۱۳۹۴/۰۲/۰۸ - ۰۹:۳۵:۱۳
کد خبر: ۲۸۰۹۲۷
رعایت حقوق شهروندی اعتماد عمومی را به ارمغان می آورد
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: مراجعان دستگاه قضایی شهروندان ما هستند وطبیعتأ محق رفتاری هستند که شان و منزلتشان حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری در جمع اعضای هیئت حقوق شهروندی دادگستری کل استان با بیان اینکه احترام به حقوق شهروندان و رعایت آن موجب جلب اعتماد عموم شهروندان جامعه می شود،گفت: ارج نهادن به حقوق دیگران و رعایت حقوق شهروندی میسر نمی شود مگر اینکه مردم نسبت به حقوق شهروندی خویش و دیگران آشنایی داشته خود را ملزم به رعایت آن بدانند و الزامات قانونی لازم نیز جهت اجرای آن فراهم باشد.

رئیس هیئت نظارت بر حقوق شهروندی هرمزگان همچنین تاکید کرد: مراجعان دستگاه قضایی و انتظامی نباید مورد بی مهری و ظلم واقع شوند.ما مسئولان نیز باید در امور مردم تسریع کنیم و از مانع تراشی بپرهیزیم.

این مقام قضایی در ادامه افزود:حقوق شهروندی شاخص ترین حق عمومی است و آموزش حقوق شهروندی اولین گام در راه استیفای این حق است، آموزش بایستی جامع، صریح ومستمر و از طرق مختلف رسانه ای ویا آموزش حضوری همگانی تحقق یابد.

حجت الاسلام  والمسلمین اکبری یادآور شد: با مردم باید خوب برخورد شود و ازهر آنچه موجب اهانت آنان شود بایستی دوری نمود.هیئت نظارت بر حقوق شهروندی وظیفه حفاظت و حراست از حقوق شهروندان را بر عهده دارد و اگر در اعمال این نظارت خوب عمل شود اعتماد عمومی جامعه را بیش از پیش به نظام مقدس جمهوری اسلامی وهمچنین دستگاه قضایی در بر خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز