افتتاحیه هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان؛

مرزهای ایران هیچگاه تهدید برای پاکستان نبوده است/ ایجاد مرزهای صلح و دوستی

۱۳۹۴/۰۲/۰۸ - ۱۶:۲۵:۱۳
کد خبر: ۲۸۱۱۱۸
مرزهای ایران هیچگاه تهدید برای پاکستان نبوده است/ ایجاد مرزهای صلح و دوستی
میرشکاری گفت : هیچ‌گاه مرزهای جمهوری اسلامی ایران با پاکستان، تهدیدی برای پاکستان نبوده است

به گزارش  خبرنگار برنا از زاهدان علی‌اصغر میرشکاری در آیین افتتاحیه این اجلاس اظهار کرد: ایران همواره در طول تاریخ با کشور پاکستان دارای بهترین روابط فرهنگی، تجاری، بازرگانی، اقتصادی و امنیتی بوده است و مردم آنها با یکدیگر روابط قومی و خویشاوندی دارند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ملت ایران برای بنیانگذار جمهوری اسلامی پاکستان احترام ویژه‌ای قائل هستند که یکی از مهم‌ترین خیابان‌های تهران به نام وی نامگذاری شده است و اشعار اقبال لاهوری نیز مورد علاقه ایرانیان بوده و رهبر معظم ایران اسلامی نیز برای آنها احترام ویژه‌ای قائلند.

وی گفت: دو کشور همواره توافقات و تفاهمات زیادی در سطوح منطقه‌ای و مرزی و فرامنطقه‌ای با هم دارند که اجرای آنها در راستای توسعه و ارتقای جایگاه دو کشور است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مقابله عملی و اجرایی با تروریست که هر دو کشور قربانی آن هستند از دغدغه‌های ما است، که جا دارد مجدد عملیات تروریستی علیه دانش‌آموزان معصوم و بی‌گناه پیشاور را محکوم و این حادثه را تسلیت عرض کنم، این خود نمونه‌ای از حرکات تروریستی است.

این مسئول ادامه داد: ما وظیفه داریم مرزهای خود را محافظت کرده و آسیب‌ها را در تمام نقاط مرزی شناسایی و برای برطرف کردن آنها برنامه اجرایی تهیه کنیم.

میرشکاری بابیان اینکه استحکامات مرزی برای مقابله با اشرار و قاچاقچیان موادمخدر و تروریست‌ها و جرائم سازمان یافته باید تقویت شود، ادامه داد: لازمه انجام این امور ارتباط تنگاتنگ و منظم میان مرزبانان و فرماندهان مرزبانی و گفت‌وگوی به موقع بر اساس توافقات و تفاهم‌نامه‌های فی ما بین است.

وی با اشاره به اینکه ما موظف به محافظت از جان، مال و سلامت اتباع خود هستیم، گفت: مرزهای صلح و دوستی باعث ایجاد ارتقا امنیت و آرامش عمومی می‌شود و سطح مبادلات تجاری را افزایش داده و زیرساخت‌های توسعه و بستر لازم برای تحقق آرمان‌ها و منافع مشترک دو کشور را فراهم می‌کند.

میرشکاری تاکید کرد: هیچ‌گاه مرزهای جمهوری اسلامی ایران با پاکستان، تهدیدی برای پاکستان نبوده است و در آینده هم اجازه نخواهیم داد کسی از داخل خاک ایران اسلامی ما اقدامی علیه پاکستان داشته باشد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ما با تروریست در هر قالب و شکلی به طور جدی مبارزه کرده و تروریست را در هر قالب و شکلی محکوم می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: تقویت روابط دوستانه با رعایت اصل احترام متقابل با همسایگان، ارتقا سطح روابط تجاری، بازرگانی، صنعتی، مهندسی، فنی، انتقال دانش برای تقویت یکدیگر از اصول خدشه‌ناپذیر جمهوری اسلامی ایران است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز