معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان:

معلمان به عنوان بزرگترین سرمایه انسانی جامعه نقش بی بدیلی در تحقق اهداف دولت دارند

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۰۷:۴۰:۵۸
کد خبر: ۲۸۲۱۵۳
معلمان به عنوان بزرگترین سرمایه انسانی جامعه نقش بی بدیلی در تحقق اهداف دولت دارند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان گفت: معلمان به عنوان بزرگترین سرمایه انسانی در جامعه نقش بی بدیلی درتحقق اهداف و برنامه های دولت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، بهروز اکرمی در سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم استان هرمزگان و تجلیل از  19 معلم برگزیده استانی و کشوری با تاکید براینکه معلمان به عنوان قشر فرهیخته موتور محرکه توسعه  کشور هستند، اظهارداشت: عقلانیت در دولت تدبیرو امید زیربنای همه فعالیت هاست و معلمان به عنوان بزرگترین سرمایه انسانی در جامعه نقش بی بدیلی درتحقق اهداف و برنامه های دولت دارند.

وی افزود: معلمان با سلاح  اندیشه و قلم  وبه عنوان  صاحبان فکر پشتوانه دولت در مسیر توسعه هستند که باید توجه کافی به این قشر شریف معطوف باشد تا با آرامش خاطر دراین عرصه نقش آفرین باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با بیان اینکه مدیریت معطوف به عملکردها و فرایندها به عنوان دو وجه باید توجه لازم را به اندیشه محوری داشته باشد، خاطرنشان کرد: معلمان تولید کننده اندیشه و تحقق گر رویکردها در نظام تعلیم و تربیت هستند که این مهم پشتوانه همه جانبه توسعه در کشوراست.

اکرمی در پایان با طرح پرسشی مبنی براینکه نقاط قوت و ضعف آموزش و پرورش کدام است، ازمعلمان خواست پاسخ های خود را برای استفاده در تصمیمات مدیریتی ارسال نمایند تا به گفته وی با بهره گیری از این نظرات بهره وری بیشتر و ارتقاء کیفیت آموزش وپرورش را در استان شاهد باشیم.

شایان ذکر است؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در این آیین با بیان اینکه یکی از دو گروهی که در مقام قرب الهی مسکن دارند معلمان هستند بیان داشت: کسانی که در مسیر دانایی گام برمی دارند همانند شهدا درمقام قرب الهی جایگاه دارند.

علمی کرمپورافزود: معلم محورهمه خوبیها ،معیار فضیلیت ها و و مصداق ساجایای اخلاقی است. به گفته وی ؛آموزش و پرورش محل تجمیع اراده هاست و به عنوان پشتوانه توسعه کشور دارای جایگاه بی بدیلی است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین با اشاره به شعارسال یادآورشد:اصلی ترین گرانیگاه تحقق شعارسال آموزش و پرورش است که معلم در آن محور و اساس همه ی فعالیت هاست.

وی با بیان اینکه یکی ازاصلی ترین برنامه های وزارت در دولت تدبیر و امید ارتقاء مشارکت های مردمی است خاطرنشان کرد: این جفاست که برخی مشارکت مردمی را در سطحی نازل فقط معطوف به مسایل مادی بدانند چرا که مراد از مشارکت حضورفعال مردم درهمه اموراست و به عنوان سرمایه ی اصلی کشور پشتوانه  آموزش و پرورش هستند.

کرمپور در پایان با تاکید براینکه آموزش و پرورش هرمزگان اساس ومحورهمه برنامه های خود را معلم و مدرسه می داند تاکید کرد:تحقق عملی همه برنامه ها درگرو برخورداری جامعه ازمعلمان پویا و خلاق است وهمه تلاش خود را داریم تا بتوانیم  با کاهش مشکلات و تامین هر چه بیشتر نیازهای معلمان، کارآمدی کشور را با پرورش نیروی انسانی شایسته رقم بزنیم.

قائم مقام وزیرآموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم نیز در این مراسم با تاکید بر جایگاه معلم در توسعه جوامع،خاطرنشان کرد: بدون شک  اگر جامعه ای خواهان این است که روی آرامش و توسعه را ببیند، انسانهای فرهیخته تربیت نماید و وطن پرستی را درعمق و جان فرزندان جامعه خود نهادینه کند باید به عنصر اصلی این مهم یعنی معلم توجه شایسته ولازم را داشته باشد.

دکتر خسرو نظری  با اشاره به سیاست های وزارت آموزش وپرورش در ارتقاء جایگاه معلم خاطرنشان کرد: معلم مهمترین عنصر و مولفه تعلیم و تربیت است وجهت گیری های کارشناسی شده آموزش و پرورش  در دولت تدبیر و امید به سمتی است که علاوه بر رفع مشکلات معیشتی،شان و جایگاه معلم در جامعه ارتقاء یابد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز