فرماندار قزوین خبر داد:

پرداخت تسهیلات کم بهره برای راه اندازی تعاونی های روستایی

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۱۲:۴۴:۰۰
کد خبر: ۲۸۳۱۲۰
پرداخت تسهیلات کم بهره برای راه اندازی تعاونی های روستایی
به منظور راه اندازی تعاونی های روستایی دولت تسهیلات کم بهره پرداخت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سیدعلی موسوی، فرماندار قزوین، در جلسه شورای اداری شهرستان با بیان این خبر گفت: براساس ابلاغ معاونت مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری دولت برای راه اندازی تعاونی ها و شرکت های تولیدی روستایی حمایت های ویژه ای در نظر گرفته است.

فرماندار قزوین اظهار داشت: بر اساس برنامه پیش بینی شده دولت به تعاونی ها و شرکت های تولیدی روستایی که حداقل 200 نفر عضو داشته باشند سه برابر آورده متقاضی تسهیلات پرداخت می کند.

وی ضمانت بانکی آسان و سود بانکی هفت الی  ده درصدی را  از جمله تسهیلات پیش بینی شده در این طرح اعلام و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح که در زمینه فراوری محصولات و ارائه خدمات کشاورزی پیش بینی شده زمینه افزایش بهره وری، تولید و اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته و در نتیجه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها فراهم شود.

فرماندار قزوین همچنین در این جلسه از تعیین تکلیف 19 روستای این شهرستان که طی سالهای گذشته به بافت شهری قزوین ملحق شده بودند خبرداد و تصریح کرد: طی سالهای گذشته  19 روستای همجوار شهر قزوین خارج از روال اداری و قانونی و بدون نظر تقسیمات کشوری و وزارت کشور به شهر ملحق شده بودند که این موضوع موجب بروز مشکلاتی از جمله عدم دریافت خدمات شهری و افزایش بهای آب و برق مصرفی و بلاتکلیفی برای ساکنان شده بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته و طرح موضوع در شورای برنامه ریزی استان مسولیت ارائه خدمات شش روستای چوبیندر، خیرآباد، باراجین، مشعلدار، ناصرآباد و ارنجک به شهرداری قزوین واگذار شد.

موسوی تصریح کرد: همچنین به منظور برخورداری از خدمات روستایی و حل مشکل ساکنان،   13روستای حمید آباد، کورانه، رشتقون، میانبر، نجف آباد، آشنستان، وثوق آباد، حسن آباد، امامزاده اباذر، عبدل آباد، شینقر، شفیع آباد و قدیم آباد دوباره به صورت روستایی اداره خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز