استاندار، در جشنواره خیرین کتابخانه ساز مازندران؛

خیرین از افتخارات مازندران هستند

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۱۹:۳۸:۱۰
کد خبر: ۲۸۳۱۷۱
خیرین از افتخارات مازندران هستند
فلاح در این همایش خاطرنشان ساخت: همه تلاش ها برای توسعه فرهنگی جامعه بسیج شود و زمینه کتاب و کتابخوانی در شمار فعالیت های مهم و اساسی استان تلقی گردد.

استاندار مازندران گفت: خیرین از افتخارات مازندران هستند و خیرین کتابخانه ساز مازندرانی در کشور بی رقیب می باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران، ربیع فلاح جلودار در جشنواره خیرین کتابخانه ساز مازندران با اشاره به این که خیرین نیک اندیش استان در بسیاری از روزها در کشور افتخار آفرینی کردند، افزود: بر اساس آموزه های دینی و اخلاقی، مشارکت در امور خیر ارزش بالایی دارد و کمک به عرصه کتاب و کتابخوانی بسیار مقدس است و یقنا، خیرات و مبرات خیرین، صالحات باقیات برای توسعه فرهنگی استان محسوب خواهد شد.

استاندار مازندران خاطرنشان ساخت: همه تلاش ها برای توسعه فرهنگی جامعه بسیج شود و زمینه کتاب و کتابخوانی در شمار فعالیت های مهم و اساسی استان تلقی گردد.

وی بیان کرد: باید به مطالبات و نیازمندی های جوانان پاسخ دهیم، چراکه بی توجهی به این حوزه خسارات جبران ناپذیری را به دنبال دارد و توجه به این حوزه یک ظرفیت بزرگ به حساب می آید.

مقام عالی دولت در مازندران، مبارزه با جهل و نادانی را سیره و منش پیامبر گرامی اسلام (ص) برشمرد و عنوان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، پهنه علوم افزایش چشمگیری داشت.

فلاح وضعیت امروز کتابخانه ها در مازندران را نامناسب دانست و گفت: 50 هزار متر مربع کتابخانه استان، از کیفیت مناسب برخوردار نیست و با یک عزم همگانی باید شاهد رشد صددرصدی فیزیکی کتابخانه های مازندران باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که سنت و فرهنگ کتابخوانی و کتابخانه سازی باید در جامعه ترویج گردد و بهترین فضاها برای مطالعه مردم اختصاص یابد، اظهار داشت: جامعه هنوز با کتاب، اساسی انس نگرفته است و باید به اهمیت کتاب و تاثیر آن بر زندگی ایمان بیاوریم تا کتاب، وارد زندگی ها شود.

استاندار مازندران از برگزاری همایش بزرگ خیرین و نیکوکاران به زودی در تهران خبر داد و افزود: خیرین مدرسه ساز مازندران نیز در کشور بی رقیب هستند و بنده از این حضور شایسته قدردانی و تشکر می نمایم و تاکید می کنم که مسئولین استان با تمام وجود در خدمت خیرین هستند.

ربیع فلاح خواستار تشکیل ستاد دائمی در حوزه کتابخوانی و کتابخانه سازی شد و تاکید کرد: وضعیت موجود کتابخانه های استان باید رصد شود و فرهنگ وقف در زمینه کتابخانه سازی و تجهیز کتابخانه ها تقویت گردد.

استاندار مازندران در پایان تاکید کرد: اگر زمینه مشارکت واقعی مردم در امر کتابخانه سازی را فراهم نمائیم، تمامی مشکلات این بخش مرتفع خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز