سفیر ترکیه در ایران:

ترکیه و ایران حلقه اتصال یکدیگر به اروپا و آسیا هستند

۱۳۹۴/۰۲/۱۸ - ۱۳:۳۸:۳۵
کد خبر: ۲۸۳۳۱۷
ترکیه و ایران حلقه اتصال یکدیگر به اروپا و آسیا هستند
هاکان تکین گفت: زمینه‌های همکاری زیادی با تبریز و آذربایجان شرقی داریم و آماده همکاری برای گسترش روابط با این استان هستیم.

سفیر ترکیه در ایران در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: تبریز شهری تاریخی و زیبا با انسان‌هایی خوب و مهمان‌نواز است و من در بازدیدهای خود از نقاط دیدنی و تاریخی، تبریز را شهری با روحیه دیدم.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، رضا هاکان تکین با بیان این که تبریز نقشی محوری در روابط ایران و ترکیه دارد، افزود: زمینه‌های همکاری زیادی با تبریز و آذربایجان شرقی داریم و آماده همکاری برای گسترش روابط با این استان هستیم.

وی در ادامه به پیوندهای دینی، فرهنگی و زبانی ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: رابطه و دوستی دو کشور دیرینه و تاریخی است و این پیوندها باید عمیق‌تر و محکم‌تر شود.

هاکان تکین با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور ترکیه به تهران و برگزاری نشست تجاری ایران و ترکیه، افزود: رهبران دو کشور اراده کامل برای توسعه روابط دارند و با وجود این اراده مستحکم، دلیلی ندارد که روابط دو کشور توسعه نیابد.

وی افزود: ترکیه و ایران حلقه اتصال یکدیگر به اروپا و آسیا هستند و گسترش روابط آنها بدون تعارف به نفع هر دو کشور است.

سفیر ترکیه در تهران همچنین آماری از سفرهای گردشگران دو کشور ارایه کرد و با بیان این که در سال گذشته شش میلیون ایرانی به ترکیه و 400 هزار ترکیه‌ای به ایران سفر کردند، افزود: تبریز یک شهر تاریخی و توریستی است و می‌تواند تعداد بسیار زیادی گردشگر جذب کند که لازمه این امر افزایش زیرساخت‌های گردشگری در این شهر و معرفی جاذبه‌های آن است.

وی گفت: در حال حاضر 62 پرواز در هفته بین شهرهای مختلف ایران و ترکیه برقرار است و تلاش می‌کنیم آن را به 100 پرواز افزایش دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز