شهرهای ساحلی باید دارای هویت ماندگار فرهنگی باشد

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۰۷:۳۲:۳۴
کد خبر: ۲۸۳۳۷۶
شهرهای ساحلی باید دارای هویت ماندگار فرهنگی باشد
مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان در نخستین همایش بین‌المللی معماری، شهرسازی و نورپردازی شهرهای ساحلی گفت: شهرهای ساحلی به لحاظ معماری و ساخت و ساز باید دارای هویت ماندگار فرهنگی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فرشید دستوان ضمن تاکید بر افزایش کیفیت از شهرهای ساحلی و جدید به لحاظ معماری افزود: استان هرمزگان و بسیاری از شهرهای آن از شرایط و ویژگی‌های متعددی در حوزه جمعیتی، فرهنگی، اقتصادی و قومیت‌ها برخوردار است که پرداختن و توجه به آنها می‌تواند باعث هویت بخشیدن به معماری ساحلی شود.

وی اضافه کرد: سال ۲۰۱۵ از سوی یونسکو به نام سال نور در فضاهای شهری نامگذاری شده است و توجه به آن می‌تواند شهرهای ساحلی را متحول و به منطقه‌ای جذاب برای گردشگران و مردم تبدیل کند.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان بر استفاده از ظرفیت هنرمندان از جمله انجمن‌های هنرهای تجمسی در طراحی فضاهای شهری و نورپردازی آن اشاره کرد و اظهار داشت: این همایش می‌تواند به شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در حوزه زیباسازی فضای شهری بیانجامد.

دستوان در پایان بر استمرار این همایش‌ها و استفاده از نتایج بدست آمده توسط اساتید هنرمندان در خصوص شهرهای ساحلی جهان و آمادگی لازم برای مشارکت بیشتر را اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز