مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل:

طرح لیبل گذاری ویژه لاشه های گوشت در گشتارگاه های اردبیل آغاز شد

۱۳۹۴/۰۲/۲۰ - ۱۱:۵۸:۱۸
کد خبر: ۲۸۳۸۱۹
طرح لیبل گذاری ویژه لاشه های گوشت در گشتارگاه های اردبیل آغاز شد
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از آغاز طرح لیبل گذاری جدید لاشه های گوشت در کشتارگاه های این استان در راستای توسعه خدمات به شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، صادق صالحی در آئین آغاز این طرح در کشتارگاه دام و طیور اردبیل افزود: در قالب این طرح و با اضافه شدن خدمات جدید شهروندان اردبیلی می توانند گوشت عرضه شده را براساس ذائقه مصرف تهیه کرده و استفاده کنند.

وی با اشاره به خدمات جدید ارائه شده در این طرح یادآور شد: در لیبل­ های قبلی تنها کد کشتارگاه، کد پروانه بهداشتی دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری ثبت می شد، اما در لیبلهای جدید آیتم جدیدی با عنوان نوع دام کشتاری نظیر گاو و گوساله، گاومیش، گوسفند و بز، نر و ماده بودن کشتار و... اضافه شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: این طرح علاوه بر تاکید بر نظارت بهداشتی دامپزشکی، موجب تفکیک کیفیت لاشه های مختلف شده و موجب خواهد شد که شهروندان گوشت قرمز مورد نیاز خود را براساس ذائقه مصرف شناسایی و خریداری کنند.

وی با بیان اینکه این لیبل ها بر روی ران و سردست لاشه های کشتار شده الصاق می شود، یادآور شد: ممهور بودن لاشه به مهر بهداشتی نشانه کشتار بهداشتی در کشتارگاه ها بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

صالحی در بیان آمار کشتار امسال در کشتارگاه های اردبیل ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از ۸۶۶ هزار قطعه طیور در کشتارگاههای استان کشتار و عرضه شده است.

وی با تاکید بر نظارت شدید بهداشتی دامپزشکی و بازرسی بهداشتی روزانه کشتار عنوان کرد: در همین مدت بالغ بر ۲۶ تن فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی ضبط و معدوم شده و  ۳۸ متخلف نیز در این خصوص به مراجع قضایی معرفی شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز