با حضور معاون امور عمرانی استانداری سمنان؛

جلسه ستاد پیگیری مناسب سازی محیط فیزیکی معلولین و جانبازان برگزار شد

۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۱۱:۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۸۴۴۷۳
جلسه ستاد پیگیری مناسب سازی محیط فیزیکی معلولین و جانبازان برگزار شد
جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی محیط فیزیکی معلولین وجانبازان استان سمنان با حضور معاون امورعمرانی استانداری در محل سالن جلسات فرمانداری دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی استانداری، جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی محیط فیزیکی معلولین وجانبازان استان سمنان با حضور معاون امورعمرانی استانداری در محل سالن جلسات فرمانداری دامغان برگزار شد.

مهندس جانفشان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای جلسه اعلام کرد که شهرداری دامغان در سال گذشته رتبه اول مناسب سازی معابر را در استان کسب نموده است .

وی افزود : در ماده قانون جامع حمایت از حقوق معلولان آمده است کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات و سازمانها و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظف‌اند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره‌مند از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

معاون امورعمرانی استانداری موضوعات مناسب‌سازی در سطح معابر شهری را اصلاح معابر و پیاده‌روها،. تقاطع‌ها و پل‌های ارتباطی، هم‌سطح سازی سواره‌ رو و پیاده‌ رو، استانداردهای مسیر نابینایان در مسیر تقاطع‌ها، نوع کف‌پوش و فاصله بین آنها در معابر و .... برشمرد و بر مشارکت جدی دستگاه های اجرایی در خصوص مناسب سازی اماکن عمومی و معابر برای دسترسی آسان معلولان در استان تاکید کرد.

ایشان بر تشکیل جلسات مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی استان به صورت 3 ماه یکبار تاکید و از دستگاه های متولی خواست نظارت مستمر بر چگونگی مناسب سازی اماکن عمومی داشته باشند و شرایط را برای افرادی که به نوعی معلولیت دارند فراهم کنند تا آنان بتوانند به راحتی تردد داشته و در انجام کارهای روز مره خود با کم ترین مشکل مواجه شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز