معاون برنامه ‌ریزی و اشتغال استاندار هرمزگان تاکید کرد:

لزوم راه ‌اندازی دفتر سازمان زمین‌شناسی در هرمزگان

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۰۷:۵۷:۱۱
کد خبر: ۲۸۴۶۵۲
لزوم راه ‌اندازی دفتر سازمان زمین‌شناسی در هرمزگان
معاون برنامه ‌ریزی و اشتغال استاندار هرمزگان گفت: راه‌اندازی دفتر سازمان زمین‌شناسی در هرمزگان می‌تواند تصویری مناسب از آینده منابع در این استان بدهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، صالح دریانورد در بخش پایانی همایش هم‌اندیشی علوم زمین و دریا در هرمزگان، اظهار داشت: ما همیشه دغدغه توسعه پایدار و متوازن داریم، قطعا در کشور یکی از الزامات توسعه پایدار و متوازن بحث توان محیطی و ظرفیت‌های طبیعی است.

وی ادامه داد: همان‌طور که مطلع هستید صدها کیلومتر در استان هرمزگان مرز آبی داریم و واقعیت امر این است که فرصت‌هایی که دریا در توسعه اقتصادی برای ما فراهم می‌کند استفاده نکرده‌ایم.

این مسئول افزود: همانطور که مقام معظم رهبری به درستی دریای عمان را دروازه طلایی کشور قلمداد کرده‌اند، الان توجه و رویکردها بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به سمت دریای عمان است و فضایی دست نخورده به عنوان یک توان محیطی در برنامه‌ریزی ما همیشه بوده است.

دریانورد ادامه داد: این موضوعات نشانگر این است که ما در استفاده از سرزمین بسیار خردمندانه عمل نکرده‌ایم و الان در شرایط تحریم اقتصادی و بحث اقتصاد مقاومتی که سیاست‌های آن از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده است باید به منابع موجود در کشور نگاهی بیندازیم و اینکه چگونه می‌توانیم به این منابع‌ها دستیابی پیدا کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری هرمزگان با بیان اینکه اطلاعات یکی از ابزارهایی است که کمک می‌کند بهتر بتوان از منابع این سرزمین استفاده کرد، گفت: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی قطعا یکی از دستگاه‌های است که اثرگذار بوده و می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی و استقلال کشور باشد.

این مقام مسئول افزود: امروزه ما در حوزه خشکی و دریا دچار فقر اطلاعاتی هستیم و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در این زمینه خوب عمل کرده و کارهای بزرگی در کشور انجام داده ولی کشور ایران با وسعت و منابعی که دارد کارهای مطالعاتی زیادی دارد.

وی دریا را بستر حمل و نقل، ذخیرگاه غذایی و دارای نفت و گاز دانست و افزود: ما سهم مناسبی از استخراج نفت و گاز از دریا نداریم و کشورهای همسایه در این زمینه جلوتر هستند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار ادامه داد: با توجه به تمامی این مسائل باید توجه ویژه‌ای به استان داشته باشیم و با ورود سازمان زمین‌شناسی به استان هرمزگان که بیشترین طول ساحلی را در خلیج فارس دارد، استانی که مشرف به تنگه هرمز و در کنار تنگه هرمز قرار گرفته است، می‌تواند تصویر خوبی از آینده داشته باشد.

دریانورد در پایان استان هرمزگان را استانی استراتژیک خواند و اظهار امیدواری کرد که با ورود سازمان زمین‌شناسی زمینه توسعه تحول اقتصادی علمی و پیوندهایی بین دانش و حوزه زمین‌شناسی و همچنین ارتباط دانشگاهیان هم با حوزه زمین‌شناسی ارتقا پیدا کند و حاصل این ارتباط تعامل و توسعه کشور و استان هرمزگان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز