مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر خبر داد:

کشت سویای بهاره در ۱۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی قائمشهر

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۲۱:۴۲:۱۶
کد خبر: ۲۸۴۹۷۵
کشت سویای بهاره در ۱۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی قائمشهر
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر از عقد قرارداد کشت دانه روغنی سویای بهاره در سطح 100 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

فرزین فرهادی از عقد قرارداد کشت دانه روغنی سویای بهاره در سطح 100 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران؛ مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر با بیان اینکه بالغ بر 100 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان قائمشهر سویای بهاره کشت شد، اظهار داشت: در راستای توسعه کشت دانه های روغنی و به منظور خودکفایی کشور در تامین محصولات استراتژیک، در سطح بالغ بر 100 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان قائمشهر سویای بهاره کشت شد و با  88  بهره بردار قرارداد کشت منعقد شد.

وی افزود: تاکنون 50 تن کود اوره و دو تن پتاس بین بهره برداران سویا کار شهرستان قائمشهر توزیع شد که 300 هکتار از مزارع این شهرستان تحت پوشش بیمه از سوی بهره برداران قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر ادامه داد: رقم «ساری» رقم کشت شده دانه روغنی سویا از سوی بهره برداران این شهرستان بوده است.

فرهادی از برگزاری همایش تخصصی طرح همگام با کشاورز در جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: وظیفه ذاتی جهاد کشاورزی آموزش و ترویج در راستای اهداف سازمانی است.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزش طرح بسیج  همگام با کشاورز به منظور ارتقاء سطح دانش و آگاهی فنی مهندسی بهره برداران برای بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و منابع موجود بخش کشاورزی می باشد.

وی با بیان اینکه طرح «همگام با کشاورز» خدمات مشورتی، آموزشی و اطلاعات متنوعی را در اختیار کشاورزان قرار می دهد گفت: این طرح در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه مهندسین متخصص و خبره رشته کشاورزی می توانند در کنار کارشناسان ناظر برنج و بسیجیان با استفاده از تجربیات اداره آموزش و ترویج موجب رونق کشاورزی در این شهرستان شوند، گفت: محصول برنج در امنیت غذایی جامعه نقش بسزایی دارد و جهاد کشاورزی در طرح «همگام با کشاورز» با کمک مهندسین بسیجی در توسعه پایدار تولید بخش کشاورزی گام های موثری را برداشته است.

فرهادی در پایان از تقویم و ارزیابی زمین 48 فقره پرونده تغییر کاربری غیر مجاز در زمین های کشاورزی و باغی در  کمیسیون  تقویم و ارزیابی این شهرستان خبر داد و افزود:  جهاد کشاورزی با قاطعیت با افرادی که به طور غیر مجاز در زمین های کشاورزی اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز می کنند برخورد قانونی می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز