نام ۲۶ هزار هرمزگانی به القاب و اسامی حضرت محمد (ص) مزین است

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۰۷:۴۳:۴۵
کد خبر: ۲۸۴۹۹۸
نام ۲۶ هزار هرمزگانی به القاب و اسامی حضرت محمد (ص) مزین است
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان اظهار داشت: نام 26 هزار و 347 هرمزگانی به القاب و اسامی حضرت محمد (ص) مزین است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهدی عسکری‌زاده در نشستی ضمن تبریک فرارسیدن مبعث رسول گرامی اسلام (ص)، اظهار داشت: بعثت پیامبر مکرم اسلام سبب شد تاریخ بشریت وارد مرحله‌ای نو و تازه ای از دانایی و خداپرستی و یگانه‌پرستی شود که به واسطه آن امروز شاهد تلالو شاخه‌های نورانی اسلام در بخش اعظمی از این کره خاکی هستیم.

مهندس عسکری زاده  در ادامه با بیان اینکه عشق و ارادت مردم ایران به رسول گرامی اسلام در بین سایر کشورهای اسلامی بی‌نظیر و مثال‌زدنی است، اعلام نمود: سیره اجتماعی ، فردی و مدیریتی آن حضرت، امروزه در فرهنگ ایرانیان از جایگاهی ویژه برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه جامعه هرمزگانی به واسطه برخورداری از فرهنگ دینی توجه ویژه‌ای به مناسبت‌ها و شخصیت‌های مذهبی دارد، افزود: فراوانی نام‌های بزرگان دینی در هرمزگان خود نشان از توجه مردم این منطقه به معنویات و امور مذهبی دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر نام محمد، نام‌ها و اسامی امیرمحمد، محمد امین، محمدرضا، محمدمهدی، محمدحسین، مصطفی، احمد، محمدعلی، محمود، امین، رسول، خاتم، بشیر، مبین و ابوالقاسم که از القاب و کنیه‌های حضرت محمد (ص) هستند از بیشترین فراوانی برخوردارند در این راستا یادآور شد:‌ به عنوان نمونه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان هرمزگان 424 نفر با این اسامی نامگذاری شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمرگان اظهار داشت: این در حالیست که در سال گذشته نیز سه هزار و 500 نفر با این نام‌ها و القاب در هرمزگان نامگذاری شده‌اند.

مهندس عسکری‌زاده در پایان یادآور شد: از ابتدای آغاز به کار ثبت احوال هرمزگان تاکنون در این استان 26 هزار  و 347 نفر با این القاب و اسامی نامگذاری شده‌اند که فراوانی سه نام محمد، امیرمحمد و محمد امین از سایر اسامی مذکور بیشتر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز