نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مساجد، مدارس معنوی و فرهنگی کشور است

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۱۶:۳۶:۰۹
کد خبر: ۲۸۵۱۰۱
مساجد، مدارس معنوی و فرهنگی کشور است
آیت الله مجتهد شبستری گفت: در استان آذربایجان شرقی برای مسابقات شطرنج میلیاردها هزینه می کنند، درحالی که در مسائل فرهنگی و مذهبی کمبود بودجه داریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین افتتاحیه مسجد شهدای سپاه عاشورا که با حضور سردار کریمیان برگزار شد، مساجد را یکی از ارکان اصلی فراگیری معارف اسلامی و اخلاقی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، آیت الله مجتهد شبستری گفت: قبل از اسلام مسائل فرهنگی، اقتصادی و مکارم اخلاقی غوغا می کرد و بخصوص در میان عرب، جاهلیت مردم را به ستوه درآورده بود، اما با ظهور یک معلم اخلاق که پیامبر اکرم(ص) بودند تحولی بزرگ رخ داد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: برای گسترش و احیای فرهنگ انسانی و اسلامی سه عنصر معلم، کتاب و مدرسه لازم و ضروری است که دین اسلام با داشتن پیامبر اعظم، کتاب مقدس با نام قرآن و مکان مقدسی همچون مسجد این سه عنصر را داراست.

آیت اله مجتهد شبستری با انتقاد از برخی مشکلات فرهنگی و اقتصادی در جامعه اسلامی، بیان کرد: با توجه به اینکه دین اسلام یک دین کامل و جامع محسوب می شود، نباید در آن جامعه فساد، تبعیض و بی عدالتی باشد.

نماینده ولی فقیه درباره ضرورت و اهمیت ساخت مسجد در کشور افزود: مساجد که مدارس معنوی و اخلاقی هستند، بایستی بیشتر مورد توجه قرار گیرند و ضمن ساخت مسجد سعی شود برنامه های فرهنگی، اقامه نماز جماعت، برگزاری برنامه های مختلف جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان بیشتر مد نظر قرار گیرد.

آیت اله مجتهد شبستری در پایان گفت: مسئولان دولتی و شهرداری به جای پرداختن به پروژه ها و فعالیت های غیر ضروری، به فکر ساخت و مرمت مساجد باشند، برای مثال شاهد بودیم که در استان برای برگزاری مسابقات شطرنج که در اسلام حرام است، بیش از میلیاردها تومان هزینه شده است، درحالیکه برای مساجد و ویژه مسائل فرهنگی کمبود بودجه داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز