استاندار لرستان خبر داد:

آمادگی واگذاری زمین به سرمایه گذاری برای ساخت هتل در مناطق گردشگری لرستان

۱۳۹۴/۰۲/۲۵ - ۱۱:۴۸:۰۸
کد خبر: ۲۸۵۱۴۷
آمادگی واگذاری زمین به سرمایه گذاری برای ساخت هتل در مناطق گردشگری لرستان
بازوند به وجود ۲۹ منطقه نمونه گردشگری در لرستان و در قالب سه هزار و ۷۰۰ هکتار اشاره کرد و گفت: در این مناطق امکان واگذاری زمین به سرمایه گذاران وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، هوشنگ بازوند شب گذشته در نشست با سرمایه گذاران  از پرداخت تسهیلات چهار درصد به کسانی که تمایل به سرمایه گذاری در زمینه صنایع دستی در استان را دارند خبر داد و گفت: با وجود تورم ۱۶ درصدی و سودهای بانکی بالا این شرایط بسیار ویژه بوده که سرمایه گذاران نباید از آن غافل شوند.

بازوند با بیان اینکه اقتصاد کشور یک اقتصاد بانک محور است عنوان کرد: از آنجا که بانک های در واقع شریک پروژه های سرمایه گذاری شده هستند بنابراین طبیعی است در پرداخت تسهیلات محافظانه عمل کنند ولی این به معنی عدم تمایل آن ها برای همکاری با سرمایه گذاران نیست.

وی سرمایه گذاری در لرستان را به علت نزدیکی با بازار عراق دارای محاسن فراوانی دانست و تصریح کرد: بازار عراق بازاری بزرگ و بسیار مهم است و با راه اندازی پرواز خرم آباد به نجف فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در لرستان ایجاد شده است که باید از آن در زمینه تجارت، درمان و ... استفاده کرد.

استاندار لرستان یادآور شد: ما به دنبال این هستیم قیمت تمام شده سرمایه گذاراری در لرستان نسبت به سایر استان ها کمتر شود و  با توجه به اینکه سرمایه گذاری تابع قدرت نیست اگر این اتفاق نیفتد سرمایه گذاری در استان صورت نخواهد گرفت.

بازوند ابراز امیدواری کرد: نشست با سرمایه گذاران به تفاهم نامه های اقتصادی با توجیه اقتصادی بالا تبدیل شوند.

 ما با دغدغه های بخش خصوصی آشنا هستیم و به عنوان یک تیم دولتی خود را موظف می دانیم نگرانی های پیش روی سرمایه گذاران را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه افکار عمومی در لرستان به عنوان یک سرمایه یزرگ پشتیبان سرمایه گذاران هستند عنوان کرد: لرستان یکی از پنج استان امن کشور بوده و دارای امنیت بالایی برای سرمایه گذاری است و هیچ نگرانی برای سرمایه گذاری در این استان وجود ندارد.

استاندار لرستان خطاب به سرمایه گذاران حاضر در این نشست گفت: دبیرخانه همایش فرصت های سرمایه گذاری به منظور عقد تفاهم نامه با سرمایه گذاران فعال بوده و سایتی به همین منظور راه اندازی شده است تا به سوالات و ابهامات سرمایه گذاران پاسخ دهد.

بازوند با اشاره به اینکه لرستان در رابطه با سرمایه گذاری خارجی اقدامات خوبی انجام داده است بیان داشت: سال گذشته سایتی در استانداری لرستان راه اندازی شد و بیش از چهار هزار لرستانی مقیم خارج از کشور شناسایی شدند که در حال بررسی موارد برای سرمایه گذاری در لرستان هستند.

وی اظهار داشت: صندوق توسعه ملی شرایط مساعدتری برای سرمایه گذاری در لرستان نسبت به سایر استان ها را فراهم کرده است به طوریکه نرخ پرداخت تسهیلات در لرستان برای سرمایه گذاران نسبت به سایر استان ها چهار درصد کمتر است که این یک مزیت خوب برای استان محسوب می شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه در بخش صنعت گردشگری به دنبال این هستیم لرستان را از معبر گردشگری خارج کرده و به مقصد گردشگری تبدیل کنیم اضافه کرد: این امر مستلزم وجود زیرساخت هایی همچون هتل، مکان های تفریحی و توریستی و ... است که این شرایط در لرستان نسبت به سایر استان های دیگر مهیاتر است.

بازوند به وجود ۲۹ منطقه نمونه گردشگری در لرستان و در قالب سه هزار و ۷۰۰ هکتار اشاره کرد و گفت: در این مناطق امکان واگذاری زمین به سرمایه گذاران وجود دارد.

وی افزود: هر کس تصمیم به ساخت هتل پنج ستاره در استان را داشته باشد تا میزان چهار هکتار زمین با پروانه رایگان در اختیار او قرار خواهد گرفت و این امتیاز بزرگی است که کمتر استانی در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد.

استاندار لرستان بر استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی توسط سرمایه گذاران تاکید کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی تنها با ۱۰ تا ۱۵ درصد آورده می تواند ۸۵ درصد از طریق صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کند و این امتیازی است که تنها برای سرمایه گذاری در چند استان کشور از جمله لرستان فراهم شده است.

بازوند با یادآوری اینکه برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی ناگزیر باید از سیستم بانکی عبور کرد بیان داشت: بررسی کارشناسی پروژه ها بر عهده بانک ها بوده و بایستی طرح و پروژه ارائه شده توجیه اقتصادی داشته باشد ضمن اینکه طرح های بدون توجیه اقتصادی در کشور کم نبوده و مشکلاتی را ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در لرستان بیش از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر آبراهه و رودخانه وجود دارد عنوان کرد: فرصت سرمایه گذاری در زمینه شیلات در استان مهیا بوده و تا کنون قرارگاه خاتم الانبیاء و شرکت سرمایه گذاری کوثر در این زمینه در استان سرمایه گذاری کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز