استاندار لرستان خبر داد؛

۸۶ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها در لرستان در نظر گرفته شده است

۱۳۹۴/۰۲/۲۷ - ۱۷:۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۸۵۶۷۶
۸۶ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها در لرستان در نظر گرفته شده است
استاندار لرستان گفت: درمجموع 86 میلیارد تومان برای تحقق دستورالعمل‌های سند مقابله با ریزگردها در نظر گرفته‌شده است .

به گزارشخبرگزاری برنا  ازلرستان،  هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تدوین سند جامع گردوغبار در لرستان توسط محیط‌زیست استان لرستان کار بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیری است.

وی بابیان اینکه لرستان نخستین استانی است که در کشور مبادرت به تدوین سند ریز گردها کرده است، افزود: در بهمن 93 بود که مصوب شد سند جامع ریز گردها در لرستان تدوین شود و این پیشنهاد زمانی که در وزارتخانه و هیئت دولت مطرح شد، با استقبال وزرا و ریاست‌جمهور روبه‌رو شد.

بازوند خاطرنشان کرد: بر اساس سند ریز گردها، وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی تعریف‌شده که مدیران دستگاه‌ها باید اظهارات خود را در رابطه با وظایف محوله و اعتباراتی که پیش‌بینی‌شده بیان کنند. برخی از وظایف تعریف‌شده در سند ریز گردها بر عهده دستگاه‌های اجرایی است و بخش دیگر باید از طریق وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری شود.

استاندار لرستان گفت: درمجموع 86 میلیارد تومان برای تحقق دستورالعمل‌های سند مقابله با ریزگردها در نظر گرفته‌شده که مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید انتظار داشته باشند ‌این پول از محل اعتبارات استانی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد بلکه بخش عمده آن، باید از طریق وزارتخانه‌های مربوطه دریافت شود.

وی افزود: امسال فقط اعتباری معادل 65 میلیارد تومان برای مقابله با ریز گردها در نظر گرفته‌شده است، بنابراین برای تأمین هزینه‌های موردنیاز برای مقابله با سند جامع مقابله با ریز گردها نباید فقط به بودجه دریافتی از مرکز اکتفا کنیم و لازم است که مسئولان استانی در این زمینه تلاش کنند.

استاندار لرستان عنوان کرد: اوایل سال گذشته بنا شد که میزان جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه‌ها، یکی از شاخص‌های ارزیابی آن‌ها باشد و هر دستگاهی که بیشتری اعتبارات را از محل  اعتبارات ملی جذب کند به‌عنوان  دستگاه برتر معرفی شود.

وی بیان کرد: در جلسه آینده شورای برنامه‌ریزی دستگاه برتر لرستان در زمینه جذب اعتبارات ملی معرفی می‌شود و این روند برای سال 94 نیز لحاظ می‌شود.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی مصوب شد که طرح سند مقابله با ریزگرد در لرستان اجرا و کمیته تخصصی متشکل از معاونت عمرانی، اداره محیط‌زیست، مدیریت بحران، هواشناسی، جهاد کشاورزی تشکیل و به‌طور مستمر با اجرای جلساتی به ارائه و بررسی گزارش عملکرد دستگاه‌ها پرداخته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز