استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در راستای کاهش ناهنجاری های اجتماعی

۱۳۹۴/۰۲/۲۸ - ۱۸:۵۰:۳۳
کد خبر: ۲۸۵۹۸۵
استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در راستای کاهش ناهنجاری های اجتماعی
استاندار خراسان رضوی با تعدادی از بانوان خیر کشور دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری برنابه نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در این دیدار با بیان این که استان و مشهد مقدس به دلیل وجود مضجع شریف رضوی، همواره کانون توجه شیعیان و مسلمانان کشور و اقصی نقاط جهان است؛ اظهار داشت: این مهم باعث شده سالانه توفیق پذیرایی از 27 میلیون زائر داخلی و حدود دو میلیون زائر خارجی را داشته باشیم.
وی افزود: افزون بر جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری مشهد مقدس، بیش از یک میلیون نفر حاشیه نشین و تعداد قابل توجهی اتباع مجاز و غیر مجاز در این کلانشهر سکونت دارند.  
استاندار خراسان رضوی گفت: ازدواج دختران و زنان ایرانی با اتباع خارجی یکی از چالش هایی است که با آن مواجه هستیم که در این خصوص همواره اطلاع رسانی صورت می گیرد.
 رشیدیان خاطر نشان کرد: مقوله ی مهاجرت پذیری و تردد زائران، باعث شده تا موضوعات فرهنگی و اجتماعی با دقت و حساسیت بیشتری رصد شود.
وی اشتغال  زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته را از جمله موضوعاتی دانست که ساماندهی آن با حمایت های دولت و همکاری بخش خصوصی با جدیت دنبال می شود.     
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر توانمند سازی مدد جویان تحت پوشش نهادهای حمایتی تصریح کرد: تحقق این مهم باید در راستای استفاده بهینه از منابع دولتی و ظرفیت کمکهای مردمی و خیران به منظور تامین احتیاجات و ارتقای سطح خدمت رسانی به آنان باشد.
رشیدیان با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام، احادیث و روایات نقل شده از ائمه معصومین (ع) در خصوص توجه به امورنیازمندان گفت: حمایت از قشر کم برخوردار و آسیب پذیر جامعه از راهبردهای اصلی نظام اسلامی و از رویکردهای دولت خدمتگزار است.
وی افزود: با بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای اجرای تکالیف قانونی خود و تحقق سیاست های دولت در استان برای حمایت از قشرهای آسیب پذیر تلاش می کنیم.
استاندار خراسان رضوی تلاش برای شناسایی استعدادها، آموزش و زمینه سازی برای تولید محصولاتی متناسب با نیاز بازار در قالب ایجاد مشاغل خانگی و کسب و کار خرد برای مدد جویان را ضروری دانست و گفت: امیدواریم در گستره نظامات حمایتی و توانمندسازی این قشر در کارگروههای استانی قدمهای جدی در راستای ارتقای سطح خدمات رسانی به این قشر برداریم.
رشیدیان توجه به توسعه ی متوازن روستاها و ایجاد اشتغال پایدار را از جمله برنامه هایی برشمرد که علاوه بر ماندگاری روستائیان، به حل معضل حاشیه نشینی کمک می کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز