استاندار سمنان:

هیچگونه محدودیتی برای جذب سرمایه گذاران در توریسم نداریم

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۱۲:۲۵:۱۵
کد خبر: ۲۸۶۴۷۸
هیچگونه محدودیتی برای جذب سرمایه گذاران در توریسم نداریم
در استان سمنان امکانات و بستر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در امر گردشگری مهیا است و همه امکانات موجود آماده است تا بخش خصوصی بتواند برای رونق صنعت گردشگری سرمایه گذاری کند و در سطح استان هیچگونه محدودیتی برای جلب و جذب سرمایه گذاران در امر صنعت توریسم وجود ندارد .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، استاندار سمنان در دومین همایش ملی گردشگری و توسعه پایدار در دانشگاه سمنان گفت: در استان سمنان امکانات و بستر برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در امر گردشگری مهیا است و همه امکانات موجود آماده است تا بخش خصوصی بتواند برای رونق صنعت گردشگری سرمایه گذاری کند و در سطح استان هیچگونه محدودیتی برای جلب و جذب سرمایه گذاران در امر صنعت توریسم وجود ندارد.

وی همچنین از انجام طرح مطالعات گردشگری در استان خبر داد و افزود: مشاور طرح از نقطه نظرات محققین و پژوهشگران دانشجو در امر توسعه گردشگری استفاده کند.

مهندس وکیلی یکی از اقدامات برای جذب گردشگر خارجی را وجود مراکز استراحتگاهی و هتل برشمرد و افزود: در سطح استان هتل هایی ایجاد گردیده که تعدادی در حال اتمام می باشد و با توجه به بهره برداری از آنها امکانات خوبی برای گردشگری خارجی و برگزاری تورهای گردشگری در استان فراهم می آید.

وی گردشگری را محور توسعه پایدار برشمرد و گفت: اکثر کشورهای جهان برای اقتصاد پایدار از فرصت های گردشگری استفاده می کنند و امروز صنعت توریسم و گردشگری محور اقتصاد پایدار است و با توجه به اینکه همه عوامل جذب و جلب گردشگران در کشور وجود دارد باید سهم ما از درآمد گردشگری افزایش پیدا کند.

وی با این سوال که چرا سهم ما از سهم گردشگری پائین است با توجه به اینکه عوامل و فرصت های بزرگی برای گردشگری از لحاظ تاریخی و طبیعی در ایران وجود دارد و می تواند یکی از محورهای توسعه اقتصادی در کشور باشد.

استاندار سمنان فرهنگ غنی ایران اسلامی را یک سرمایه برشمرد که می تواند تاثیر گذار بر دیگر فرهنگها باشد و نباید حضور گردشگران بعنوان یک تهدید فرهنگی تلقی شود بلکه صنعت توریسم در کشور می تواند یک فرصت برای رشد و توسعه محسوب شود .

مهندس وکیلی با اشاره به شاخصها و آثار ثبت شده ، تنوع اقلیم جغرافیا 600 کیلومتر راههای استان ، بین الحرمین بودن استان ، وجود گونه های گیاهی و جانوری ، زیست گاه کویر ، دریاچه های نمک ، غارهای نمکی ، معماریهای زیبا ، روستاهای هدف گردشگری ، آبهای معدنی و درمانی ، فرهنگ های بزرگ ، جزیره لهجه ها ، صنایع دستی ، تمدن 1000 ساله در استان سمنان می تواند یکی از قطبهای گردشگری در سطح کشور باشد و باید سهم ما از درآمد گردشگری در کشور بیشتر افزایش پیدا کنند .

وی همچنین اظهار امیدواری نمود که مقالات و تحقیقات دانشجویان بتواند برای توسعه بیشتر گردشگری در استان سمنان راهکار باشد .

استاندار سمنان ایران را یکی از ارزان ترین مناطق برای بحث گردشگری برشمرد و افزود : استان سمنان هم ارزانترین مراکز گردشگری است که می تواند جاذب گردشگران و رشد صنعت توریسم باشد .

وی همچنین برمعرفی بیشتر ایشان و استفاده از روشهای نوین و الکترونیک در سطح استان تاکید کرد .   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز