مشاور عالی معاونت صنایع دستی کشور خبر داد:

ارتقای صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در رتبه ۷کشوری

۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۱۲:۰۵:۰۰
کد خبر: ۲۸۷۷۳۷
ارتقای صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در رتبه ۷کشوری
امید شیوا با بیان اینکه صنایع دستی در تولید ملی کشور نقش بسزایی دارد،اذعان کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در واقع اقدامی بزرگ در راستای هویت‌بخشی به نقاط مختلف کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ نشست تخصصی هنرمندان و صنعتگران، صنایع دستی  و هنرهای سنتی استان با حضور دکتر امید شیوا، مشاور عالی معاون صنایع دستی کشور با موضوع تولید، آموزش، توسعه و ترویج و همچنین صادرات بازرگانی در یاسوج برگزار شد.

مشاور عالی معاون صنایع دستی کشور در این نشست با اشاره به توانمندی های کهگیلویه و بویراحمد در بخش صنایع دستی اظهار داشت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید صنایع دستی استان در کشور پیشرفت قابل توجهی داشته است.

امید شیوا با بیان اینکه صنایع دستی در تولید ملی کشور نقش بسزایی دارد، اذعان کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در واقع اقدامی بزرگ در راستای هویت‌بخشی به نقاط مختلف کشور است.

وی با اشاره به نقش بازارچه‌های صنایع‌ دستی در رونق تولید و اقتصاد کشور اظهار کرد: فعالیت این بازارچه‌ها می‌تواند ضمن معرفی تولید ملی، نقش تاثیرگذاری در سطوح ملی و بین‌المللی در معرفی صنایع دستی داشته باشد.

شیوا در این نشست با اشاره به جایگاه صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد در کشور گفت: امروز باید این خبر خوش را به مردم این استان نوید دهم که بنا به ارزیابی و بر اساس شاخصه های عملکردی کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون جزو 7 استان برتر کشور است.

مشاور عالی معاون صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: همه حمایت های لازم برای ایجاد زیرساخت های صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد فراهم می شود.

 

برگزاری دوره های صنایع دستی در 135 روستای استان

معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری  کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با اشاره به گزارش فعالیت های صنایع دستی در استان گفت: آموزش، توسعه و ترویج، برگزاری دوره های آموزشی مقدماتی، به بافی واحیاء هنرهای منسوخ شده در 135 روستاهای استان از مهمترین برنامه های صنایع دستی استان است.

سید روح اله وحدتی ،ارایه تسهیلات بانکی به هنرمندان و صنعتگران را بیش از 30میلیارد ریال اعتبار عنوان کرد و افزود: این تسهیلات در قالب شرکت های پشتیبان،کارگاهی ،خود اشتغالی و مشاغل خانگی با هدف حمایت از تولیدات داخلی ،رونق اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی پایداردر حوزه صنایع دستی به متقاضیان پرداخت شد.

 وحدتی ایجاد بازارچه های موقت فروش تولیدات صنایع دستی در شهرستانها را یکی دیگر از حمایت های اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان دانست و اظهارکرد: توسعه صادرات کهگیلویه وبویراحمد با حمایت از تولیدات دست بافتهای عشایر همواره میسر خواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی سامانه سامانه الکترونیکی بازاریابی و فروش تولیدات صنایع دستی استان در سال جاری خبرداد و ابراز داشت: با پیگیری های صورت گرفته در سطح ملی و نشست های تخصصی با صادرکنندگان صنایع دستی در استان به دنبال رونق صنایع دستی در استان چهار فصل کشور هستیم.

معاونت صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت شناسنامه دار شدن دست بافتهای هنرمندان این خطه تصریح کرد:به دنبال برندسازی و استاندارد سازی تولیدات استان هستیم تا دیگر تولیدات هنرمندان این صنعت با برند استان به بازارهای داخلی و خارجی صادرشود.

بر پایه این گزارش کهگیلویه وبویراحمد  در حوزه صنایع دستی از رتبه 31به 7کشوری ارتقا پیدا کرد.

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

عکس:سهیلا مظفری قوام آباد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز