تضییع حق الناس بزرگترین منکر است

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۸:۲۷:۴۱
کد خبر: ۲۸۷۸۹۸
تضییع حق الناس بزرگترین منکر است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان بزرگترین منکر را تضییع حق مردم دانست و بر روانسازی شیوه ها بمنظور رفع مشکلات جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بهروز اکرمی در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان که در سالن غدیر فرمانداری بندرعباس برگزار شد، گفت: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام بسیار ممتاز است بطوری که بصورت مکرر در قرآن مجید و احادیث و روایت به این فریضه الهی مهم اشاره شده است.

وی مسئولیت های اجتماعی موجود در جوامع دیگر را پرتویی از امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی بواسطه تاسی از دین مبین اسلام و کلام خداوند متعال می بایست در این امر پیشگام و الگوئئ برای سایر ملل باشد.

این مقام مسئول امر به معروف را منحصر به یک طیف خاص ندانست و افزود: تک تک افراد جامعه اسلامی موظف به اجرای این امر الهی هستند زیرا که امر به معروف و نهی از منکر یک فرآیند اجتماعی است و نباید آنرا منحصر به گروهی خاص دانست.

معاون استاندار هرمزگان افزود: نهادینه کردن این فریضه مهم سبب سعادت جامعه و حرکت به سمت پیشرفت خواهد شد.

اکرمی همچنین با اشاره به لزوم اولویت بندی در برخورد با منکرات با توجه به محدودیت منابع و زمان، افزود: نباید تمام نیروی خود را صرف جلوگیری از یک منکر کرد و با اولویت بندی دقیق می توان منکراتی همچون رشوه خواری تهمت و اختلاس را به حداقل رساند.

اکرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رعایت حق الناس خاطر نشان کرد: وقت و هزینه جامعه حق الناسی است که به دوش مسئولان است بهمین دلیل باید در پیگیری و رفع مشکل افراد جامعه از سوی دستگاههای اجرائی دقت نطر خاصی وجود داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز