رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:

بیش از ۱۰۰ مورد رفع تصرف اراضی ملی از ابتدای سال جاری

۱۳۹۴/۰۳/۰۷ - ۱۱:۰۴:۳۱
کد خبر: ۲۸۸۴۹۴
بیش از ۱۰۰ مورد رفع تصرف اراضی ملی از ابتدای سال جاری
رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:بیش از100 مورد رفع تصرف اراضی ملی ازابتدای سالجاری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت:از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از 100 مورد رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در هرمزگان با قاطعیت دستگاه قضایی استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، محمدصادق اکبری در همین رابطه افزود:ارزش ریالی این رفع تصرفات معادل 530 میلیارد ریال برآورد می شود که 410 هکتار از این میزان در شهرستان جاسک رفع تصرف شده است.

 مقام عالی قضایی استان هرمزگان با اشاره به اقدامات جدی دستگاه قضایی در ارتباط با رفع تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی در سال گذشته اظهار داشت:در سال گذشته بیش از هزارو875 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان رفع تصرف شد که معادل 569 هزار میلیارد ریال ارزش ریالی آن برآورد شده است.

وی همچنین گفت:تعداد 1500 فقره پرونده در این رابطه در دستگاه قضایی استان تشکیل و در حال رسیدگی می باشد که 240 فقره پرونده از این تعداد منجر به صدور حکم قطعی شد.

به گفته این مقام قضایی عمده این پرونده ها در سال 93 در شهرستان بندرعباس،جزیره قشم و جزیره کیش تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری تصریح نمود:شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با تشکیل جلسات مداوم و پی گیریهای مستمر افراد سودجویی که اقدام به تصرف و تغییر کاربری غیر قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی استان می کنند را شناسایی و مورد بررسی قرار می دهد.

وی ادامه داد: مواردی که بر خلاف قانون و شرایط و ضوابط تصرف شده باشد مورد رسیدگی قرار گرفته و بشدت برخورد می شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین تاکید داشت:قطعا دستگاه قضایی استان با افرادی که در رابطه با تصرف اراضی ملی صاحب نفوذ هستند و سعی دارند با زدو بند اراضی ملی و منابع طبیعی را به تصرف خود در آورند و در این اراضی اقدام به ساخت و ساز کنند و سودهای آنچنانی را سرازیر جیب خود کنند حساسیت بیشتری نسبت به سایر متصرفان از خود نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد:همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند،دستگاه قضایی تکلیف شرعی و قانونی دارد که مرتب مساله زمین خواری را رصد نماید وبا متخلفان با شدت و قاطعیت برخورد نماید و به تبع سیاست ما هم در دستگاه قضایی استان همین است و با هیچ کسی تعارف نداریم.

مقام عالی قضایی هرمزگان با بیان رفع تصرف از اراضی زراعی حومه شهر بندرعباس،افزود:در راستای مبارزه قاطع با پدیده شوم زمین خواری در استان طی چند روز گذشته 42 هکتار از اراضی کشاورزی که با تغییر کاربری به مسکونی و تجاری،بناهایی در آنها احداث شده بود،رفع تصرف و بناهای ساخته شده تخریب شد و این میزان اراضی تصرف شده به اموال بیت المال برگشت داده شد.

وی در ادامه گفت:عمده این اراضی تصرف شده در مناطق سرخون،کنارو و بوستانو واقع شده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در پایان ضمن هشدار به متصرفان افزود : کسانی که برخلاف ضوابط و مقررات قانونی اقدام به ساخت و ساز نموده اند قطعا بناهایی که ساخته اند تخریب می شود و با متخلفین در هرمقامی که باشند با جدیت و قاطعیت برخورد خواهد شد.بنابراین توصیه می کنیم افراد پیش از احداث هر نوع بنایی در زمینهایی که خریداری کرده اند حتما از دستگاههای ذیربط استعلامات لازم را اخذ نمایند تا دچار ضرر و زیان نشوند.دستگاههای ذیصلاح نیز آگاه باشند در صدور مجوزها حتما ضوابط قانونی را لحاظ نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز