رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:

اجرای احکام محکومین به موادمخدر سرعت می یابد

۱۳۹۴/۰۳/۱۰ - ۱۰:۵۰:۵۷
کد خبر: ۲۸۹۱۴۱
اجرای احکام محکومین به موادمخدر سرعت می یابد
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: امنیت جامعه و مردم همواره مورد تاکید دستگاه قضایی است وبایستی در ارتقا شاخص های امنیتی در استان کوشا باشیم وبا هر جرمی که امنیت هرمزگان را به خطر بیاندازد با شدت مقابله می کنیم .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری که در جمع معاونین دادگستری و روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان هرمزگان سخن می گفت، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه افزود: امام سوم شیعیان به آن دلیل در قلوب همه مردم جای دارد که در کارها اخلاص، توکل به خدا و عمل به وظیفه و رسالت را مورد توجه قرار می داد و اکنون قضات شریف می بایست این سه اصل را رعایت کنند.

عالی ترین نماینده قوه قضاییه در هرمزگان با بیان اینکه عمده جرایم مرتبط با مواد مخدر می باشد،تصریح نمود:آمار سرقت به عنف وانواع سرقت های مسلحانه و جرایمی چون آدم ربایی به لطف خدا از ابتدای سال تا کنون صفر بوده است،اما آنچه طبق آمارها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد فزاینده ای داشته؛گرو کشی های مواد مخدر می باشد که واقعا موجبات آلودگی استان هرمزگان را فراهم آورده است.

وی همچنین گفت:از ابتدای سال تا کنون بیش از 17 تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل در همین مدت کوتاه رشدی بیش از دو برابر را نشان می دهد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه خطاب به مسئولان حوزه های قضایی استان گفت:از کلیه دادستانها و روسای دادگستری های حوزه های مختلف قضایی استان می خواهیم تا احکام اعدام محکومین مواد مخدر سنگین هر چه سریعتر و فقط تا پایان نیمه اول سالجاری تعیین تکلیف شوند. به گفته این مقام قضایی ماندن این افراد در زندانها معنا ندارد و مسئولان حوزه های قضایی استان در خصوص تاخیر در اجرای اینگونه احکام بایستی پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد:تأخیر در اجرای احکام قطعیت یافته محکومین موادمخدر مخصوصأ با اوزان بالا عملأ موجب تجری وتکرار جرم و افزایش ورود موادمخدر به استان می گردد.

تاکید برسلامت و رعایت اخلاق حرفه ای در دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری هرمزگان، دقت عمل در رسیدگی به پرونده های قضایی، جلوگیری از دخالت بیرونی و از طرفی توجه به حقوق مردم در دادگاهها را سه اصل مهم برای قضات دانست و تاکید کرد: حفظ استقلال دستگاه قضایی و قاضی در رسیدگی به پرونده ها و بی توجهی به دخالت سایر دستگاهها، نهادها و افراد باید مورد توجه قرار گیرد چرا رعایت عدالت در جامعه باعث تکامل انسان و جامعه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری با بیان اینکه حفظ و حراست سلامت دستگاه قضایی مورد اهتمام مسئولین قوه قضائیه می باشد تاکید کرد، همه ما می بایست نسبت به این امر مهم و رعایت اخلاق حرفه ای در سالی که به نام همدلی و هم زبانی نام گذاری گردیده است تلاش کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز