همزمان با نیمه شعبان

همدان در جشن و شادی مهدی فاطمه به سر می برد

۱۳۹۴/۰۳/۱۳ - ۱۱:۲۹:۴۹
کد خبر: ۲۸۹۸۰۸
همدان در جشن و شادی مهدی فاطمه به سر می برد
استان همدان همزمان با نیمه شعبان و در سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) یکپارچه شور و شوق است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مردم دارالمومنین همدان که عشق و ارادت به اهل بیت (ع) بویژه حضرت مهدی (عج) در قلب و دل آنها ریشه دوانده است در شب و روز میلاد مسعود یوسف زهرا (س) به جشن و سرور پرداختند.

دلداگان حضرت مهدی (عج) که از آغاز ماه شعبان در تدارک برای برگزاری جشنهای نیمه شعبان بودند با چراغانی کوچه ها و خیابان ها و پخش نقل، شیرینی و شربت عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع ) ابراز کردند.

جشنهای بزرگ ظهور در نقاط مختلف همدان برپا شد که در این جشنها علاوه بر آیینهای شاد و متنوع، ذاکران اهل بیت (ع) مدیحه سرایی کردند و سخنرانان نیز در بیان فضایل حضرت مهدی (عج) به ایراد سخن پرداختند.

برگزاری آیینهای مردمی در بیشتر کوچه ها و خیابانها و شرکت گسترده جوانان و نوجوانان در این آیین ها جلوه خاصی به جشنهای نیمه شعبان بخشیده است.

ذکر صلوات برای سلامتی مهدی موعود (عج) و برگزاری آیین احیا و دعا برای ظهور ایشان از دیگر برنامه های مردم مومن و خداجوی استان همدان در شب و روز تولد حضرت مهدی (عج) است.

سه شنبه شب نیز در اغلب نقاط استان همدان جشنهای بزرگ انتظار برگزار شد و مردم در شب میلاد منجی عالم بشریت به جشن و سرور پرداختند.

نظیر چنین برنامه های در شهرستان های استان ملایر، نهاوند، تویسرکان، بهار، کبودراهنگ، رزن، فامنین و اسدآباد برگزار شد و مردم با برگزاری آیینهای جشن و سرور ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز کردند.

13 خرداد ماه امسال مصادف با 15 شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) است.

حضرت مهدی (عج) در سال 255 هجری قمری در شهر سامرا دیده به جهان گشود و امسال یک هزار و 181 مین سالروز میلاد آن حضرت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز