برای نخستین بار معاینات دندانپزشکی در پایگاه‌های طرح سنجش انجام می‌شود

۱۳۹۴/۰۳/۱۸ - ۱۲:۴۶:۵۱
کد خبر: ۲۹۰۷۴۶
برای نخستین بار معاینات دندانپزشکی در پایگاه‌های طرح سنجش انجام می‌شود
پروین قربانیان ادامه داد: با عنایت به اجرای نظام تحول سلامت دهان و دندان، برای نخستین بار معاینات دندانپزشکی در پایگاه‌های طرح سنجش نیز انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، امروز رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و طرح تحول سلامت دهان و دندان نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار داشت: طرح سنجش سلامت در استان همدان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

وی گفت: ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در 20 پایگاه سنجش ثابت، سیار و تخصصی انجام خواهد شد که در این طرح 191 نفر مسئول انجام معاینات را بر عهده دارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی همدان با تأکید بر اینکه فعالیت پایگاه‌های سنجش از هجدهم خردادماه آغاز خواهد شد عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود 28 هزار و 500 نوآموز با انجام ارزیابی و دریافت کارت سلامت برای ثبت نام در پایه اول به مدارس ابتدایی استان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدفگذاری طرح سنجش، آگاهی والدین از وضعیت جسمانی فرزند خود، شناسایی نیاز‌های نوآموزان و مداخله بهنگام، پیشگیری از افت تحصیلی، ایجاد زمینه مناسب یادگیری و تعلیم و تربیت با توجه به تفاوت‌های فردی کودکان و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به نوآموزان نیازمند است.

صدور شناسنامه الکترونیکی برای نخستین بار برای دانش‌آموزان کلاس اولی

قربانی یادآور شد: این طرح امسال برای نخستین بار در سطح کشور به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، تمام اطلاعات و نتایج حاصل از انجام فعالیت‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته در مدارس و پایگاه‌های سنجش در سامانه مذکور ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای طرح افزود: صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های جاری سنجش، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات، پیگیری مسائل آموزشی و بهداشتی نوآموزان از جمله مزایای عمده اجرای الکترونیکی طرح سنجش است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان ابراز داشت: در این طرح وضعیت بینایی، شنوایی، جسمانی، گفتاری و آمادگی تحصیلی نوآموزان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و نوآموزان پس از پایان ارزیابی‌ها در پایگاه‌های سنجش، برای انجام معاینات پزشکی به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 27 هزار و 9 نفر از نوآموزان در همدان مورد ارزیابی قرار گرفتند، عنوان کرد: از این تعداد 3 هزار و 75 نفر برای ارزیابی‌های تخصصی معرفی شدند.

قربانیان یادآور شد: مدارک مورد نیاز برای انجام طرح سنجش در پایگاه‌ها، اصل شناسنامه نوآموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس 4*3 و مبلغ 12 هزار تومان وجه نقد است.

وی ادامه داد: با عنایت به اجرای نظام تحول سلامت دهان و دندان، برای نخستین بار معاینات دندانپزشکی در پایگاه‌های طرح سنجش نیز انجام خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان در پایان سخنانش گفت: هدف ما جایگذاری صحیح دانش‌آموزان در فرایند آموزش است تا بتوانیم کیفیت آموزشی را بالا ببریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز