برای چهارمین سال پیاپی؛

اوقاف ایلام رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۰۷:۵۲:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۸۳۱
اوقاف ایلام رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد
برای چهارمین سال پیاپی اوقاف ایلام رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، حجت‌الاسلام محمد کاروند اظهار داشت: طی برنامه‌ریزی که همکاران در سازمان مرکزی و همچنین تلاش و پیگیری‌های همکارانم در استان ایلام داشتند بعد از سه سال متوالی و برای چهارمین سال اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام حایز رتبه نخست شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: این دستگاه اجرایی در گروه "ج" موفق به کسب عنوان نخست همگروه‌های خود شد . سازمان استان‌های مختلف کشور را بر اساس ظرفیت‌های آنها به سه گروه الف، ب و ج تقسیم کرده و استان ایلام در ردیف استان‌های "ج" قرار گرفت و خوشبختانه در این گروه رتبه نخست را کسب کرد.

وی ادامه داد: با کسب این رتبه از سوی این دستگاه اجرایی بخشی از همکاران این اداره کل مورد تقدیر و تشویق مسئولان ارشد سازمان مرکزی از جمله رئیس سازمان با اهدای لوح یادبود و سپاس قرار گرفتند.

این مسئول اضافه کرد: سعی می‌شود، مابقی همکاران استانی نیز طی برنامه‌ای در داخل استان با اهدای لوح سپاس مورد تقدیر قرار گیرند.

حجت‌الاسلام کاروند تصریح کرد: تلاش همکارانم در حوزه عمرانی بسیار حایز اهمیت بود که جا دارد از این همکاران تقدیر و تشکر شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: در حوزه عمران بقاع متبرکه می‌توان ادعا کرد که طی سال گذشته 33 بقعه متبرکه فعالیت عمرانی صورت گرفته است و حجم کارها در این حوزه از حیث تعداد و کمیت و کیفیت اجراء بسیار بالا بوده است.

وی ادامه داد: در بقاع امام‌زاده علی صالح (ع)، امامزاده عباس (ع) سیروان، امامزاده عباس (ع) دشت عباس و ... فعالیت‌های چشمگیری در سال 93 انجام شد که مورد عنایت مسئولان امر در سازمان مرکزی قرار گرفته شده بود.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه ثبت اسناد مالکیت نیز فعالیت چشمگیری شده بود به طوری که دو برابر میزان سال‌های گذشته یعنی از ابتدای انقلاب تاکنون کار ثبت بقاع متبرکه، موقوفات و مسجد و ... انجام شد. در سال 93 حدود 89 سند بقاع متبرکه، موقوفات و مسجد و ... در استان ایلام صادر شده است.

حجت الاسلام کاروند تصریح کرد: صدور سند مالکیت برای اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام بسیار با اهمیت بوده و این اهمیت از این باب است که خیلی از موقوفات و ... تثبیت می‌شود و از حجم پرونده‌های حقوقی این دستگاه می‌کاهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: در حوزه حقوقی نیز موفقیت‌هایی در سال 93 حاصل شده و بنا بر اسناد موجود در این سال هیچ پرونده‌ محکومیتی نداشته و در مقابل 10 پرونده مهم که از حیث ریالی ارزشمند بود حکم به نفع و له اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام صادر شد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی از جمله اعزام مبلغ و ... جزو استان‌های برتر قرار گرفتیم و با عنایت به اینکه زیرساخت‌های اعتباری این دستگاه محدود است با کمک سازمان مرکزی هزینه اعزام مبلغین را تامین و در فصول مختلف مبلغین به مناطق مختلف استان ایلام اعزام شده که اثرات مطلوبی داشت.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه حفظ قرآن کریم نیز بدون داشتن منابع زیاد مالی در این حوزه توفیقاتی حاصل شده و در مجموع سه هزار قرآن آموز در حوزه حفظ قرآن تربیت شده که جای تحسین و تقدیر دارد. در حال حاضر در استان ایلام گروهی وجود دارد که بیش از 15 جزء قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.

حجت الاسلام کاروند در پایان، تصریح کرد: در سازمان مرکزی نیز به این مهم پرداخته شد که استان ایلام بدون هیچ موقوفه قرآنی موفق به این کار بزرگ شده و حجت بر دیگر استان‌های برخوردار تمام است و بابت این فعالیت نیز استان ایلام مورد تقدیر قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز