رقابت ۲۲هزار و ۶۴۹ داوطلب همدانی در کنکور سراسری

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۱۰:۵۳:۴۲
کد خبر: ۲۹۱۲۰۹
رقابت ۲۲هزار و ۶۴۹ داوطلب همدانی در کنکور سراسری
‌سید مهدی مسبوق از رقابت ۲۲ هزار و ۶۴۹ داوطلب کنکور در همدان خبر داد و گفت: تعداد داوطلبان امسال حدود ۲ هزار نفر نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر امور آموزشی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به برگزاری آزمون سراسری کنکور 94 در همدان اظهار داشت: 22 هزار و 649 نفر از استان همدان در کنکور شرکت می‌کنند که نسبت به سال گذشته حدود 2 هزار شرکت‌کننده کاهش یافته است.

مسبوق با اشاره به اینکه امسال به سبب فرارسیدن ماه رمضان زمان برگزاری آزمون زودتر از هر سال برگزار می‌شود، بیان کرد: داوطلبان به صورت سراسری در روزهای 21 و 22 خردادماه جاری به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بیشترین داوطلبان کنکور در همدان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، افزود: از استان همدان 12 هزار و 416 خانم و 10 هزار و 235 نفر آقا برای شرکت در کنکور 94 ثبت‌نام کرده‌اند.

مسبوق اظهار داشت: امسال به سبب کاهش چشمگیر تعداد داوطلبان، کنکور گروه انسانی و ریاضی به صورت همزمان برگزار می‌شود.

مدیر امور آموزشی دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: 10 حوزه امتحانی در استان همدان پیش‌بینی شده است که 3 حوزه امتحانی در شهر همدان شامل، حوزه اصلی در دانشگاه بوعلی و سایر حوزه‌ها در دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش همدان در 4 منطقه قرار دارد.

وی افزود:  7 حوزه درشهرستان‌های همدان قرار دارد که آموزش و پرورش شهرستان نهاوند، دانشگاه ملی ملایر، دانشگاه پیام نور کبودراهنگ، دانشگاه پیام نور رزن، دانشگاه آزاد تویسرکان، دانشگاه پیام نور بهار و آموزش و پرورش اسدآباد حوزه‌های برگزار کننده ازمون در شهرستانهای استان هستند.

نماینده سازمان سنجش در برگزاری کنکور سراسری در همدان با بیان اینکه بیشترین داوطلبان همدان در گروه علوم تجربی هستند، عنوان کرد: صبح روز پنج شنبه گروه علوم انسانی و ریاضی و بعد از ظهر همان روز گروه هنر و صبح روز جمعه گروه علوم تجربی و بعد از ظهر گروه زبان‌های خارجه آزمون دارند.

مسبوق با بیان اینکه داوطلبان باید یک ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه های امتحانی حاضر باشند، گفت: از ساعت 6 و نیم صبح درب حوزه‌های امتحانی نوبت صبح باز می‌شود و آزمون به طور رسمی از ساعت 8 صبح آغاز می‌شود، ضمن اینکه در نوبت بعد از ظهر نیز حوزه های امتحانی از ساعت 14 باز و آزمون از ساعت 15:30 به طور رسمی آغاز می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز