رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر:

برندسازی صنایع دستی نقش بسزایی در کیفیت و صادرات آن دارد

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۱۱:۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۹۱۲۲۰
برندسازی صنایع دستی نقش بسزایی در کیفیت و صادرات آن دارد
محمدرضا بهاری با بیان اینکه برندسازی صنایع دستی نقش بسزایی در کیفیت و صادرات آن دارد و افزود: زیرساخت‌های صنایع دستی شهرستان نیازمند حمایت بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به قدمت بالای صنایع دستی در استان همدان اظهار داشت: بسیاری هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های مختلف در شهرستان ملایر فعالیت دارند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان ملایر در رشته‌های مختلف صنایع دستی جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: مهمترین صنایع دستی شهرستان در بخش مبل و منبت، مروار و سبدبافی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر دیگر رشته‌های صنایع دستی شهرستان ملایر را در بخش‌های معرق‌کاری، گلیم‌بافی، چرم و جیر، قلم‌زنی روی مس، پیکر تراشی چوبی، گیوه بافی، صنعت فرش و... دانست.

وی با بیان اینکه برندسازی صنایع دستی نقش بسزایی در کیفیت و صادرات آن دارد و افزود: زیرساخت‌های صنایع دستی شهرستان نیازمند حمایت بیشتر است.

بهاری در ادامه از فعالیت 8 هزار نفر در بخش صنایع دستی شهرستان خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از این افراد در صنعت مبل و منبت و یا به صورت کارگاهی و مشاغل خانگی در دیگر رشته‌ها فعالیت می‌کنند.

وی برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی اخذ نشان کیفیت صنایع دستی برای تعدادی از دهیاران روستاهای ملایر را از جمله برنامه‌های هفته صنایع دستی در ملایر دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز