مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان:

لزوم توجه جدی در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در لرستان

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۱۵:۵۵:۲۶
کد خبر: ۲۹۱۳۵۴
لزوم توجه جدی در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در لرستان
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت:اولین جامعه هدف ما در گروه زنان سرپرست خانوار زنان بی سرپرست بوده و به طور عمده زنانی که بر اثر فوت، طلاق و مفقودالاثر شدن همسر سرپرستی خانواده را به دوش گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، لیلا سلاحورزی ظهر چهارشنبه در دومین کارگروه تخصصی زنان و خانواده اظهار داشت: حدود دو سوم از زنان سرپرست خانوار به تنهایی و بدون فرد شاغل در خانواده تامین معاش زندگی را برعهده دارند، ادامه داد: زنان سرپرست خانوار با توجه به عدم دسترسی به فرصت های شغلی مناسب در مقایسه با مردان دارای کار آمدی کمتری بوده و به طور عمده به مشاغل پاره وقت مشغول هستند.

سلاحورزی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی و اجتماعی نامطلوب، پائین بودن سطح دانش و آگاهی و پایین بودن سطح سلامت روانی و جسمی مسائلی هستند که زنان سرپرست خانوار را به قشری آسیب پذیر تبدیل کرده اند.

وی با بیان اینکه در کشور ما دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار می دهند، افزود: با افزایش این قشر و با توجه به اینکه بسته های حمایتی این دو نهاد کفاف زندگی آنها را نمی دهد، زنان سرپرست خانوار همچنان با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با تاکید بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جنبه های اجتماعی و سیاسی، خاطرنشان کرد: اولین جامعه هدف ما در گروه زنان سرپرست خانوار زنان بی سرپرست بوده و به طور عمده زنانی که بر اثر فوت، طلاق و مفقودالاثر شدن همسر سرپرستی خانواده را به دوش گرفته اند.

سلاحورزی بیان داشت: گروه دوم زنان سرپرست خانوار زنان بدسرپرست هستند که به دلیل وجود همسران معتاد، بیکار، از کار افتاده، زندانی و تبعیدی سرپرستی خانواده را به عهده گرفته اند.

وی زنان خودسرپرست را گروه سوم زنان سرپرست خانوار دانست و عنوان کرد: این گروه دختران مجرد بالای ۳۵ سال هستند که به طور عمده زندگی خود را چرخانده و به عنوان سرپرست خانوار هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز