اجرای تغییر خنک‌کننده از "تر به خشک" در نیروگاه مفتح

۱۳۹۴/۰۳/۲۳ - ۰۷:۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۹۱۷۲۴
اجرای تغییر خنک‌کننده از تر به خشک در نیروگاه مفتح
کارخانه ای اظهار کرد: برای نخستین بار تغییر خنک‌کننده از "تر به خشک" در کشور در نیروگاه مفتح اجرا می‌شود که استان‌های دیگر نیز منتظر نتیجه این طرح هستند تا آن را اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان فامنین که با حضور استاندار همدان تشکیل شد، با اشاره به اجرای سیستم خنک کننده "تر به خشک" در نیروگاه شهید مفتح اظهار کرد: برای نخستین بار تغییر خنک‌کننده از "تر به خشک" در کشور در نیروگاه مفتح اجرا می‌شود که استان‌های دیگر نیز منتظر نتیجه این طرح هستند تا آن را اجرا کنند.

وی افزود: هر فاز از این سیستم 70 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که چهار واحد به 280 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالیست قیمت نیروگاه سه هزار میلیارد تومان است که با توجه به کم آبی این طرح باید به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این‌که «فاز اول این طرح در تیرماه سال جاری به بهره‎برداری می‌رسد» خاطرنشان کرد: افتتاح رسمی فاز اول اجرای سیستم خنک کننده نیروگاه مفتح از "تر به خشک" در شهریورماه خواهد بود.

وی در ادامه به اجرای خط انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه مفتح اشاره کرد و یادآور شد: از 43 کیلومتر طول این خط تاکنون 37 کیلومتر لوله گذاری شده و به اتمام رسیده و فقط شش کیلومتر باقی مانده که ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کارخانه‌ای تصریح کرد: دو پروژه اجرای سیستم خنک کننده نیروگاه از "تر به خشک" و خط انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه در کنار هم مجموعا در مرداد و شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که «اگر این نیروگاه با ظرفیت هزار مگاوات در ساعت کار کند که کار نکرده و الان با 400 مگاوات در ساعت کار می‌کند حدود 10 میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کند» خاطرنشان کرد: آب برداشت شده از چاه‌های کشاورزی و صنعتی 168 میلیون مترمکعب است و از 24 حلقه چاه نیروگاه فقط 8 حلقه چاه آب داشته و 100 لیتر در ثانیه برداشت می‌شود و مابقی چاه‌ها خشک شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز