جابجایی ۱۳میلیون تن کالا در بنادر تجاری هرمزگان طی دوماه اخیر

از رونق تردد کشتی ها تا افزایش ۱۳ درصدی حمل و نقل مسافری

۱۳۹۴/۰۳/۲۳ - ۱۰:۰۵:۲۸
کد خبر: ۲۹۱۸۰۲
از رونق تردد کشتی ها تا افزایش ۱۳ درصدی حمل و نقل مسافری
عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از 13 میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  ابراهیم ایدنی طی نشستی به بیان گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی دو ماهه نخست سال 94 پرداخت و اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع 13 میلیون و 139 هزار و 332 تن کالای نفتی و غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شده است.

وی ادامه داد: از کل عملیات انجام شده در سطح بنادر استان طی این مدت، 8 میلیون و 132 هزار و 263 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 5 میلیون و 7 هزار و 69 تن نیز به مواد نفتی اختصاص دارد.

رشد 166 درصدی ترانزیت نفتی در بنادر تجاری هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ترانزیت 134 هزار و 275 تن انواع مشتقات و فرآورده های نفتی از طریق پایانه های بنادر این استان با رشد 166 درصدی و همچنین صادرات یک میلیون و 344 هزار و 354 تن از این نوع کالاها به خارج از کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گفته ایدنی، طی این مدت 219 هزار و 753 تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان، وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که کاهش 45 درصدی داشته است.

این مقام مسئول  و حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه مواد را 3 میلیون و 302 هزار و 715 تن عنوان کرد.

کابوتاژ بیش از 2 میلیون تن کالای غیر نفتی

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود حجم کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) اینگونه کالاها را افزون بر 2 میلیون و 69 هزار و 276 تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن، 17 درصد رشد داشته است.

وی حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی طی دو ماه نخست سال جاری را 676 هزار و 444 تن عنوان کرد و از صادرات 3 میلیون و 120 هزار و 207 تن کالای غیرنفتی به خارج از کشور طی سال گذشته، خبر داد.

کاهش 10 درصدی واردات غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همچنین بیش از یک میلیون و 772 هزار و 260 تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش 10 درصدی است.

وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده، بالغ بر 291 هزار تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان ترانشیپ شد که رشد 26 درصدی در این بخش از فعالیت های تجاری برا شاهد بودیم.

رشد 15 درصدی پهلوگیری کشتی ها در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان را 4 هزار و 474 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 717 فروند شناور بالای هزار تن(رشد 4 درصدی) و 3 هزار و 757 فروند از کشتی های پهلو گرفته در بنادر تجاری هرمزگان، زیر هزارتن(رشد 18 درصدی) وزن داشته اند.

ایدنی ضمن اشاره به رونق تردد شناورها در بنادر تجاری این استان طی سال گذشته، گفت: پهلوگیری کشتی ها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در مجموع 15 درصد رشد داشته است.

تخلیه و بارگیری بیش از 254 هزارTEU کانتینر

وی بیان کرد: طی مدت یاد شده، 254 هزار و 138 TEU کانتینر در پایانه های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد که این بخش از عملیات بندری، 4 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

ثبت 5 میلیون نفر- سفر دریایی در هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه استان در کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران، گفت:  5 میلیون و 864 هزار و 250 نفر- سفر جابجایی مسافران در بنادر مسافری و چندمنظوره این استان طی مدت یاد شده، به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 13درصدی داشته است.

لازم به ذکر است، بیش از 72 بندر بزرگ و کوچک با راهبری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مدیریت می شود که بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر و بندر لنگه از جمله مهم ترین بنادر تجاری این استان محسوب می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز