۹ طرح تولیدی کشاورزی در شهرستان بوئین زهرا افتتاح شد

۱۳۹۴/۰۳/۲۳ - ۱۵:۰۱:۴۰
کد خبر: ۲۹۱۹۲۵
۹ طرح تولیدی کشاورزی در شهرستان بوئین زهرا  افتتاح شد
بمناسبت هفته جهاد کشاورزی بهره برداری 9 طرح عمرانی تولیدی جهاد کشاورزی در شهرستان بوئین زهرا آغاز شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ برای اجرای این پروژه ها که شامل 5 طرح آب و خاک ، 3 طرح امور دام و یک طرح باغبانی است  افزون بر 60 میلیارد و 553 میلیون ریال  هزینه شده است.

 با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال 197  نفر در منطقه فراهم شد .

همچنین طی مراسمی با حضور عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، دکتر نیازعلی ابراهیمی پاک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مدیران شهرستان بوئین زهرا برگزار شد؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امام راحل ( ره ) با تاسیس جهاد سازندگی با تکیه بر تفکرمحرومیت زدایی از روستاها و کمک به محرومین ایده حرکت جهادی را توانست ایجاد کند.

دکتر نیاز علی ابراهیمی پاک با اشاره به نامگذاری هفته جهاد کشاورزی با عنوان کشاورزی پایدار با همدلی و همزبانی گفت:  توسعه پایدار و کشاورزی پایدار با تولید در طول سه یا چهار برنامه ثابت بماند.

وی تاکید کرد: یکی از شاخصه های مهم تولید پایدار، پایداری در تولید است.

دکتر ابراهیمی پاک خاطر نشان کرد: یکی از اولین مولفه در تولید پایدار مقوله آب است که اگر لحاظ نشود با مشکل مواجه خواهیم شد .

وی تصریح کرد: متاسفانه عدم توجه به منابع محدود آبی، برداشت های بی رویه و همچنین مصرف غیر مجاز از جمله عواملی بوده که روند محدودیت آب را تشدید کرده که متاسفانه اگر چاره اندیشی نشود در اینده منابع ابی با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در هشت سال گذشته میزان بارندگی و نزولات آسمانی 25 درصد کاهش داشته که سالانه با 10 درصد صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی می توان بیلان مصرف آب را از منفی به مثبت تبدیل کرد.

ابراهیمی پاک اجرای سیستم های آبیاری قطره ای و تیپ را نقش بسزایی در صرفه جویی آب و افزایش راندمان تولید محصول دانست.

ابراهیمی پاک اضافه کرد : شهرستان بوئین زهرا بعنوان قطب مهم بخش کشاورزی و دامپروری است که باید توجه ویژه ای به  این شهرستان شود.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ما در کشور مشکلات اقتصادی زیادی داریم که دلایل زیادی برای رکود در بخش های مختلف اقتصادی وجود دارد که با رفع این مشکلات اقتصاد کشور رونق پیدا خواهد کرد .

روح اله عباسپور افزود: راهکاری که برای اقتصاد بیمار کشور در نظر گرفته شده اقتصاد مقاومتی است و در اقتصادمقاومتی بحث حمایت از تولیدات داخلی است و پایه  و تنها راه حل اقتصاد کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی و منابع و ذخائر است.

عباسپور تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کمتر از صنعت است تسهیلاتی که در اختیار صنعت قرار می گیرد در اختیار کشاورزی نیست و اینکه تسهیلاتی که به کشاورزی پرداخت می شود انحراف در آن کمتر است تا نسبت به صنعت که بیش از 60 درصد تسهیلات انحراف دارد و به بخش دیگر برده می شود .

وی خاطر نشان کرد: یکی از سیاستها باید مردمی کردن اقتصاد باشد که اگر اقتصاد را به مردم واگذار کنیم نظارت و سیاستگذاری داشته باشیم توفیقات بیشتری خواهیم یافت .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا نیز گفت: 9 پروژه عمرانی، کشاورزی و تولیدی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد و 553 میلیون ریال  در این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید .

مهندس مجید اسماعیلی افزود: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال  197نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

 

    

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز