استاندار قزوین در نشست با اعضای خانه مطبوعات:

رسانه ها، اولویت های استان را به مطالبه عمومی تبدیل کنند

۱۳۹۴/۰۳/۲۴ - ۱۴:۵۱:۳۶
کد خبر: ۲۹۲۲۳۴
رسانه ها، اولویت های استان را به مطالبه عمومی تبدیل کنند
استاندار در نشست اعضای خانه مطبوعات تاکید کرد: رسانه ها، اولویت های استان را به مطالبه عمومی تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین؛ مرتضی روزبه در نشست اعضای خانه مطبوعات استان که  در دومین سالروز استقرار دولت تدبیر و امید در دفتر استاندار برگزار شد گفت: بهترین روش برای اصلاح رفتار سازمانی و ارتقای بهره وری توجه  و نگاه به درون می باشد که این رویه از سوی خانه مطبوعات درحال پیگیری و اجرا می باشد که می توان با آسیب شناسی حرکت ها و رفتارهای رسانه ای را ساماندهی کند و  و آنها را از هر گونه آسیب  و انحرافی مصون نگه دارد.

وی افزود: با توجه به گسترش رسانه های مجازی ،رغبت مردم به حوزه مطبوعات و رسانه های مکتوب کاهش یافته  دغدغه  ای جدی ست و باید برای آن راهکارها ی اساسی پیدا کرد که توسعه دکه های مطبوعاتی در مناطق مختلف شهری و توزیع  روزنامه در منازل  به ازای مدیریت و تفکیک پسماند  از سوی خانوارها می تواند بخشی از این نقیصه را جبران کند.

استاندار با بیان اینکه" رسانه ها ظرفیت بی نظیری در اختیار دارند" در ادامه گفت:  رسانه ها از جایگاه و موقعیتی برخوردار هستند که هم می تواند در جهت اصلاح و سلامت و هم در جهت تخریب و بحران به کار گرفته شود فلذا  از این ظرفیت باید بهتر و بیشتر از وضعیت فعلی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: جان کلام در حوزه رسانه کمیت و کثرت رسانه نیست بلکه این شرط اولیه هست  و مهم محتوا ، غنابخشی و اثرگذاری  رسانه ها در مسائل اساسی و زیربنایی استان که باید به آن توجه کرد.

استاندار گفت: باید سطح مباحث در رسانه های جمعی استان از طرح اشخاص ، جریانات سیاسی  و رفتارها و موضع گیری های زودگذر و رعد و برقی ارتقاء یابد و مسائل و موضوعات کلان ، اثرگذار و بلند مدت در دستور کار رسانه ها قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: در همه دوره ها بر این اصل اصرار کرده ام و در مدیریت استان ،تعلقات و روابط شخصی با کسی نداریم بلکه موضوعات و مسائل اصلی از قبیل پسماند، فاضلاب، درمان، محیط زیست ،آب را به عنوان اولویت مدنظر قرار داده ایم و به رسانه ها به عنوان سکوی پرش نگاه نمی کنیم .

استاندار با بیان اینکه" ابتذال زدایی از صحنه مطبوعات باید جدی گرفته شود" در این خصوص افزود: رسانه ها می توانند بستر و زمینه  فساد دستگاه ها و مدیران را در جامعه فراهم کنند که از جمله این رفتارهای مبتذل رسانه های  مهم جلوه دادن کارهای کم ارزش و بی اهمیت و مبالغه درباره عملکرد مدیران است که این گونه رفتارها و حرکت های رسانه ها مصداق ابتذال و  خیانت به جامعه و  نسل آینده است.

استاندار افزود: فعالیت ناآگاهانه و بالاجبار در  عرصه رسانه باید رها شود و اگر فعالیت اختیاری و  آگاهانه است باید قدر و منزلت کار در این حوزه فهمیده و تعهد قلم و رسالت اخلاقی مطبوعات و رسانه رعایت شود و نباید رسانه ها جاده صاف کن فساد باشند و  بعضا" انتخاب یک تیتر ، مصاحبه، گزارش و خبر می تواند بستر فساد اقتصادی را فراهم کند.

وی ادامه داد: رسانه های استان باید بلوغ حرفه ای ،تخصصی و صنفی کار خود را نشان بدهند و اولویت های استان را به مطالبه عمومی تبدیل کنند  و به مسائل حوزه های مختلف استان از قبیل تولید، آب، فاضلاب، بهداشت و درمان، فرهنگی و اجتماعی توجه کنند.

استاندار افزود: رسانه ها، سطح آگاهی و شعور مردم را افزایش دهند با پرهیز از سطحی نگری به نگاه ها و دیدگاه های مردم  عمق ببخشند.

وی با بیان اینکه" درفاصله دو سال 92 و 93 بالغ بر 1300 میلیارد تومان یارانه نقدی در بین مردم  استان توزیع شده درحالیکه در این دوره زمانی کمتر از 120 میلیارد تومان کار عمرانی صورت گرفته است و  سوال این است که این حرکت تا کی و چگونه می تواند تداوم داشته باشد؟

استاندار گفت: سال گذشته در استان قزوین 100 میلیارد تومان برای نان ،یارانه مستقیم پرداخت شد و نتیجه آن نیز عدم رضایت همگان است که می توان در این حوزه با این اعتبارات به گونه دیگری برنامه ریزی کرد تا هم نان با کیفیت تحویل مردم شود و هم  از فضای اعتراضی و تصمیمات محافظه کارانه پیشگیری شود و رسانه ها می توانند بستر و شرایط طرح  این قبیل موضوعات را در جامعه فراهم کنند.

وی ادامه داد: همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم که در خیر و شر مسائل  استان سهیم ایم و نباید به نبال قهرمان سازی و یا متمم کردن کسی باشیم  بلکه باید یک ارتباط سالم بین رسانه ها و دولت وجود داشته باشد.

استاندار با اشاره به سالروز استقرار دولت تدبیر و امید در استان بیان داشت: 24 خرداد ماه متعلق به هیچ حزب، جریان و گروهی نیست بلکه متعلق به ملت ایران است و در استان نیز رقیبی برای خود  نمی بینیم و نمی شناسیم بلکه هر کسی دغدغه اولویت ها و مسائل استان را داشته باشد  از آن حمایت می کنیم.

وی افزود: سعی ما بر رقیب تراشی نیست بلکه همه را زیر یک سقف و ساکنان یک کشتی می بینیم و اعتقاد داریم که در مسائل داخلی بازنده و برنده وجود ندارد بلکه یا همه  یا بازنده یا برنده ای و راه میانه ای وجود ندارد.

استاندار تصریح کرد: اختلاف سلیقه امری طبیعی است اما باید به حدی از بلوغ برسیم که ادبیات خود را تلطیف کنیم. مذاکره کنندگان را به افراد وطن فروش و زایل کننده عزت ملی متهم نکنیم که این جفای به کشور است چون در کشور رهبری بصیر وجود دارد که همه تدابیر به آنجا ختم می شود.

استاندار افزود: فحاشی و تخریب  تیم مذاکره کننده و دل مردم را خالی کردن منصفانه نیست  و ترویج و بیان این موضوع  در سطح جامعه که تیم مذاکره کننده خلاف نظر رهبری موضع گیری و تصمیم گیری می کنند امری غیر قابل قبول است  و این  شخصیت ها از  سرمایه های کشور هستند  اگرچه نقد وانتقاد باید وجود داشته باشد اما ادبیات منتقدین باید درست ، فخیم و محترمانه  باشد.

در ابتدای این نشست رییس و اعضای خانه مطبوعات به بیان نقطه نظرات ، دیدگاه ها و پیشنهادات خود درخصوص پاره ای از مسلئل و مشکلات رسانه ها و مطبوعات و همچنین برخی از مسائل و معضلات اصلی و مهم استان در بخش های مختلف پرداختند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز