وزیر دادگستری:نقد دولت باید کارشناسی و مستند باشد

مذاکرات هسته‌ای نماد توانمندی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۰۹:۴۰:۳۰
کد خبر: ۲۹۲۳۸۹
مذاکرات هسته‌ای نماد توانمندی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است
وزیر دادگستری با بیان اینکه نقد دولت باید کارشناسی و مستند باشد، گفت: دولت صادقانه خود را زیر تیغ نقد می‌برد و از آن استقبال می‌کند و نقد را ارزش و خدمت به خود می‌داند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم بزرگداشت حماسه ۲۴ خرداد که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور مدیران و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: ملت شریف ایران دو سال گذشته در چنین روزی با حضور گسترده و چشمگیر خود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه ملت با هوشمندی و آگاهی تمام و در فضایی آرام به پای صندوق رأی آمدند و شایسته ترین فرد را انتخاب کردند، گفت: این نمادی از مردم سالاری با محتوای دینی است که به یک سبک زندگی سیاسی و دینی در دنیای معاصر تبدیل شده است.

وزیر دادگستری، زیبایی این انتخابات را باید در مشارکت گسترده، حضور فعال، نشاط سیاسی، اعلام مواضع روشن، بیان دیدگاه‌ها و رویکردها و فعالیت‌های تبیلغاتی و انتخاباتی گسترده و نیز دقت در حفاظت از آرای مردم دانست.

وی تصریح کرد: ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری آگاهی و هوشمندی خود را نشان داد و دستگاه‌های اجرایی کشور نیز امانت‌داری و وفاداری به رأی ملت را به تصویر کشاندند و حماسه‌ای سیاسی شکل گرفت.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه برخی مخالفان و دشمنان با مسموم کردن فضای جامعه و با جوسازی‌ها و ادعاهای دروغین سعی در به هم زدن این حماسه سیاسی داشتند، افزود: به لطف خداوند این انتخابات در فضایی آرام و بسیار برجسته و شفاف شکل گرفت و با رعایت حقوق مردم الگویی در عرصه داخلی و جهانی شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون بعد از ۲۲ ماه از تشکیل دولت می‌توان پرونده آن را ورق زد و نقاط ضعف و قوت آن را بیان کرد، گفت: دولت صادقانه خود را زیر تیغ نقد می‌برد و از آن استقبال می‌کند و نقد را ارزش و خدمت به خود می‌داند.

این عضو دولت یازدهم با بیان اینکه اگر کسی بگوید در اداره کشور مشکلاتی وجود دارد و نقد کند، هرگز او را به سیاه نمایی متهم نمی‌کنیم، ابراز داشت: صادقانه ضعف‌ها و کاستی‌ها را می‌پذیریم و این انتظار را هم داریم که انتقادهای کارشناسی شده و مستند را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه اگر در برابر هر مشکلی به راحتی آن را تحلیل کرده و راه حل ایجاد کنیم تفکری سطحی نگر است، گفت: این از آفت‌هایی است که به آن دچار بوده‌ایم و باید در برابر مشکلات، آنها را به طور دقیق تحلیل و کارشناسی کنیم.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه با نگاهی به پشت سر خواهیم فهمید گاهی با وجود تلاش‌های بسیاری که انجام گرفته، منابع و سرمایه‌های زیادی که صرف شده اما دستاوردهایی که به دست آورده‌ایم متناسب با راه و هزینه‌ای که کرده‌ایم نبوده، عنوان کرد: داشتن برنامه صحیح، هدف‌دار و زمان‌دار می‌تواند این مشکل را حل کند.

وی با بیان اینکه دولت نقش تعیین کننده‌ای را در ایجاد فضایی آرام و امن در جامعه خواهد داشت، گفت: اکنون مردم اذعان دارند که در فضایی آرام، امیدوار کننده و بدون التهاب زندگی می‌کنند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه دولت خود را متعهد به اجرای نظم و قانون می‌داند، ادامه داد: در دولت تدبیر و امید نقض مصوبات از ۳۴ درصد به ۳ درصد در سال ۹۲ کاهش یافته و بر اساس اعلام مجلس در سال ۹۳ مصوبات مجلس کمتر از یک درصد نقض شده است که این نشان از اجرای نظم و قانون در دولت دارد.

وی به برخی از اقدامات دولت یازدهم اشاره کرد و تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۹ میلیون نفر در طرح بیمه جامعه و نیز طرح بیمه سلامت را که دولت در سخت‌ترین شرایط آن را اجرا کرد از جمله آنها نام برد.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه با روی کار آمدن هر دولتی این خانواده بزرگ‌تر و پر هزینه تر می‌شده است، اظهار کرد: اکنون جلوی بزرگ شدن هرچه بیشتر دولت گرفته شده است.

وی مهم ترین مسئله در تحول اداری را دولت الکترونیک عنوان کرد و توضیح داد: در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است و امید داریم تا پایان سال ۹۵ شاهد تحولی عظیم در دولت الکترونیک باشیم.

 وزیر دادگستری با بیان اینکه عده‌ای اینگونه به جامعه القا می‌کنند که دولت دست روی دست گذاشته و تنها چشم به مذاکرات دوخته است، گفت: هرگز این چنین نیست و اقداماتی که در عرصه‌های مختلف صورت گرفته شاهد این مطلب است و افراد باید اقدامات انجام گرفته و تفاوت‌ها را ببینند و آنها را تحلیل و حتی نقد کنند.

وی رشد در بخش بین المللی را از دستاوردهای دیگر دولت عنوان کرد و تصریح کرد: اکنون ایران را ملتی با استدلال پذیرفته‌اند و حرکت دشمنان برای اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی را کند کرده‌ایم.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای نماد توانمندی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این هنر و توان ملی در کشور وجود داشته و اکنون دیپلمات‌های کشورمان توانستند به خوبی از این توان استفاده کنند و این هنر دیپلماتیک است.

وی با بیان اینکه از نظر علمی نیز پیشرفت‌هایی را داشته‌ایم، اظهار داشت: اکنون در رتبه پانزدهم جهانی از نظر علمی قرار داریم و همین مدرکی است در جلوی چشم کسانی که می‌گویند رشد علم متوقف شده است.

وزیر دادگستری مشکلات اقتصادی، کاستی‌های محیط کسب و کار، مشکلات نظام پولی و بانکی و ... را از دغدغه‌های دولت نام برد و گفت: باید به اعتماد به هم مشکلات را حل نماییم.

حجت الاسلام پورمحمدی در پایان افزود: ما هیچگاه به کدخدایی که می‌گویند اعتماد نکرده و چشم به مذاکرات ندوخته‌ایم و تنها امیدمان به خداوند است و بر او توکل می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز