معاون رئیس جمهور در کرمانشاه:

دولت با جدیت به دنبال رفع تحریم های ظالمانه است

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۱۴:۴۵:۵۹
کد خبر: ۲۹۲۵۶۹
دولت با جدیت به دنبال رفع تحریم های ظالمانه است
رئیس جمهور و دولت یازدهم با جدیت در تلاش هستند تا این تحریم‌های ظالمانه را که ناجوانمردانه علیه ایران اسلامی اعمال شده است، بردارند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور و دولت یازدهم با جدیت در تلاش هستند تا این تحریم‌های ظالمانه را که ناجوانمردانه علیه ایران اسلامی اعمال شده است، بردارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، دکتر محمدباقر نوبخت اظهار داشت: البته چرخیدن امور کشور را منحصر به رفع تحریم‌ها نکرده‌ایم، زیرا دولت برای شرایط تحریم هم برنامه‌هایی دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: با حفظ عزت و اقتدار کشور در جهت تامین منافع کشور گام بر می‌داریم.

نوبخت ادامه داد: محبوبیت نظام وابسته به رضایتمندی مردم است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت‌های مختلفی آمده و رفته‌اند، اما آن چه که باقی می‌ماند تلاش برای تامین خواسته‌های مردم است که دولت یازدهم در این راستا اهتمام دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عدم دسترسی به بخش بزرگی از مطالبات و منابع ارزی حاصل از درآمدهای نفتی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما همین مورد است به طوری که هم اینک از کشور هندوستان بابت فروش نفت افزون برهشت میلیارد دلار طلب داریم که به دلیل محدودیت ناشی از تحریم‌های ظالمانه نمی‌توانیم به این منابع دسترسی داشته باشیم.

نوبخت ادامه داد: اما امیدواریم با رفع تحریم‌ها، منابع ارزی حاصل از فروش نفت در خارج را به کشور وارد و در بانک مرکزی نگهداری کنیم تا در شرایط مقتضی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور بکار گرفته شود.

وی در مورد بودجه امسال که با کسری روبرو خواهیم بود یا خیر، افزود: قطعاً تا پایان امسال کسری بودجه صفر خواهد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: اگر بخواهیم هزینه نکنیم با توجه به فرض عدم تحقق درآمدها، کسری بودجه‌ای هم نخواهیم داشت، اما از100 درصد درآمدها، امروز بخش زیادی از منابع تحقق نیافته ولی سعی می‌کنیم تا پایان ماه جاری، رقم دقیق عدم تحقق را از طریق خزانه اعلام کنیم.

نوبخت ادامه داد: با این حال در قانون بودجه امسال از عدم تحقق 50 درصدی منابع پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به دلیل عدم تحقق درآمدها، در دو ماه اخیر دولت نتوانسته برای بخش عمرانی کشور اعتباراتی تزریق کند، ولی امروز (25 خرداد)76 هزار میلیارد ریال به بخش عمرانی تخصیص یافت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در مورد حذف یارانه اقشار پردرآمد، گفت: برای این کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است بررسی‌های لازم را بعمل آورد.

نوبخت ادامه داد: قرار است بزودی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مورد اطلاع رسانی کند.

وی در مورد طرح‌هایی که در بخش عمرانی قرار است به بهره‌برداری برسد، افزود: دولت برای تکمیل 250 طرح بزرگ در کشور تا پایان امسال برنامه‌ریزی کرده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: برخی از پروژه‌های کلان در کشور در تعهدات بخش غیردولتی است، اما آن دسته از طرح‌هایی که مربوط به دولت و بودجه ملی است، مورد توجه دولت قرار خواهد گرفت گرچه امسال سه شرط برای طرح‌ها ازسوی دولت تعیین شده که پیشرفت بالای 80 درصد، کمک به توازن منطقه‌ای و ادغام سازی دست کم دو طرح برای بررسی آن‌ها تعیین شده است.

نوبخت ادامه داد: همه دو هزار و 900 طرح شاخص و البته ناتمامی که در کشور وجود دارند با این سه شاخص‌ها مورد بررسی و توجه دولت واقع می‌شوند.

وی در پایان گفت: با توجه به تزریق اعتبارات 76 هزار میلیارد ریالی به حوزه عمرانی کشور، استان کرمانشاه هم از این اعتبارات با درایت استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به نحو مطلوبی بهره‌برداری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز