عضو شورای شهر همدان:

استقلال شورای شهر نباید خدشه دار شود

۱۳۹۴/۰۳/۳۱ - ۰۸:۴۷:۱۸
کد خبر: ۲۹۳۷۵۳
استقلال شورای شهر نباید خدشه دار شود
علی رحیمی فر با بیان اینکه استقلال شورای شهر همدان نباید خدشه‎دار شود، گفت: شهرداری همدان از ظرفیت بخش خصوصی برای تقویت زیرساخت‌های شهری استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، عضو شورای شهر همدان در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: از 15 تیرماه شرکت آب و فاضلاب استان همدان اجازه دریافت عوارض توسعه به مدت 6 ماه را دارد که به ازای هر مترمکعب هزار ریال عوارض دریافت می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه عواید حاصل از آن باید در راستای اجرای سیستم جمع‎آوری فاضلاب شهر همدان هزینه شود، افزود: از این روز شرکت آبفا متعهد شده است تا به میزان 10 کیلومتر در مناطقی از جمله خضر، فقیره، شهرک ولیعصر و سایر مناطق به اجرای سیستم جمع‎آوری فاضلاب اقدام کند.

رحیمی فر با اشاره به اینکه خرد جمعی نیز گاهی در تصمیم‎گیری اشتباه می‏کند، تصریح کرد: وقتی مصوب می‌‏شود که مصوبات شورا باید پس از 6 ماه مورد تغییر واقع شوند همگی باید به آن پایبند باشند نه اینکه برای هر مصوبه‏ای که به نفع افرادی خاص است استثنا قائل شویم.

وی از اعضای شورای شهر همدان خواست تا به طور کامل در جلسات حضور داشته باشند و گفت: برخی مواقع اعضای شورای شهر بخاطر بی‌اطلاعی رای اشتباه می‌دهند که این مشکل با دادن اطلاعات درست اصلاح می‎شود.

رحیمی فر با بیان اینکه در تمامی رای‏گیری‎های شورای شهر همدان نام افراد موافق و مخالف باید ثبت شود، عنوان کرد: برخی موضوعات به شخص شهردار برمی‌گردد ولی رئیس شورای شهر نباید پاسخگوی عملکرد وی باشد.

عضو شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه باید استقلال شورای شهر همدان حفظ شود، تصریح کرد: اگر می‌خواهید استقلال شورا حفظ شود باید اعضای شورای شهر با شهامت رای داده و پای تصمیمات خود بایستند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری همدان نباید به دنبال بنگاه‌داری باشد، تصریح کرد: شهرداری از مشارکت با بخش خصوصی تجربه خوبی نداشته و نمونه نتیجه‎بخش نبودن مشارکت شهرداری را می‏‌توان در پروژه‎های غار علیصدر و مجموعه تله‌کابین مشاهده کرد.

رحیمی فر با اشاره به اینکه شهرداری همدان باید هر چه سریع‎تر نسبت به تعیین تکلیف کارخانه سیمان سازمان عمران شهرداری اقدام کند، تصریح کرد: شهرداری باید نسبت به واگذاری کامل سهام این کارخانه به بخش خصوصی اقدام کند تا هزینه حاصل از آن را در بخش دیگری از شهر سرمایه‎گذاری کند.

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه نزدیک به دو سال از عمر شورای شهر همدان می‌‏گذرد، بیان کرد: از چند سال گذشته مسئله تعیین تکلیف کارخانه سیمان مصرح بوده و باید به دنبال این باشیم که برای واگذاری آن به صورت نقدی به بخش خصوصی دوره زمانی کوتاه در نظر بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز