نماینده ولی فقیه در استان قزوین؛

مردم نباید با ترس زندان و قانون مجبور به رعایت عدل شوند

۱۳۹۴/۰۴/۰۱ - ۱۱:۴۱:۱۸
کد خبر: ۲۹۴۱۸۴
مردم نباید با ترس زندان و قانون مجبور به رعایت عدل شوند
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی: مردم نباید با ترس زندان و قانون، مجبور به رعایت عدل شوند بلکه به گونه ای باید برخورد شود که مردم با اختیار قوانین را بپذیرند و در چارچوب قانون زندگی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه جمعی از مدیران و مسئولان دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب قزوین با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در این دیدار ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: تهاجم مهره درشت ها و مجرمان گردن کلفت که ظلم هایی در حق مردم مرتکب می شدند و فضای جامعه را به ناامنی می کشیدند، کنترل شده است اما آنها هنوز تهاجم دستگاه قضا را حس نکرده اند.

وی بر احقاق حق مظلومان و آسیب دیدگان تأکید کرد و افزود: تهاجم دستگاه قضا به سمت متخلفان و مجرمان گردن کلفت و دانه درشت ها باید به گونه ای باشد که مردمی که از آنها آسیب دیده اند جرأت احقاق حقشان را داشته باشند و برای آن اقدام نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به تهاجم بعثی ها در جنگ تحمیلی یادآور شد: در دوران جنگ ابتدا بعثی ها فرصت آن را پیدا کردند تا به جلو بیایند و هیچ مانعی پیش روی خود ندیدند؛ در مرحله دوم رزمندگان اسلام در پیشروی آنها را متوقف کردند و در نهایت آن را به بیرون راندند و در مقابل بعثی های عراق رویه ای تهاجمی به خود گرفتند؛ امروز هم دستگاه قضا مجرمان گردن کلفت و دانه درشت ها را متوقف کرده اند اما نیاز است آنها روحیه تهاجمی دستگاه قضا را هم حس کنند تا شرایط برای احقاق حق مظلومان فراهم شود.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: همانگونه که امام خمینی (ره) در جهان انقلاب و تحولی عظیم را خلق کرد دستگاه قضا نیز می تواند با تحول بیش از پیش در حوزه قضاوت استان را در امر قضاوت و عدالت با موفقیت بیشتری همراه نمایند.

وی یادآور شد: مردم نباید با ترس زندان و قانون مجبور به رعایت عدل شوند چرا که انسان مختار و دارای کرامت است و باید به گونه ای با آنها برخورد شود که با اختیار قوانین را بپذیرند و در چارچوب قانون زندگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی در جمله معروفی فرموده است که آمریکا از دست ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد؛ دستگاه قضا نیز با پیروی از این فرمایش ایشان به گونه ای رفتار کند تا مجرمان گردن کلفت از اقتدار و رعایت عدل دستگاه قضا به ستوه بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ماه رمضان را فرصت مناسبی برای کسب تقوای الهی و تسلیم شدن در برابر خداوند متعال دانست و بیان کرد: ماه مبارک رمضان با کسب تقوا و تسلیم فرصت مناسبی است تا یکسال را با پشتیبانی از آن کارها را به پیش ببریم.

عابدن3ی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز