استاندار البرز: برای اجرای کنسرت‌های مجوزدار در البرز مشکلی وجود ندارد

۱۳۹۴/۰۴/۰۱ - ۱۲:۴۲:۵۳
کد خبر: ۲۹۴۲۲۵
استاندار البرز: برای اجرای کنسرت‌های مجوزدار در البرز  مشکلی وجود ندارد
استاندار البرز اعلام کرد: اگر قرارباشد هر استانی به اقتضای اجتهادی که به مسائل دارد عمل کند در سطح کشور بی‌قانونی رواج می‌یابد.

 

 

استاندار البرز با بیان اینکه مسئولیت برگزاری کنسرت ها و اعطای مجوز به آن‌ها در حیطه اختیارات وزارت ارشاد است، گفت: به عنوان مجری قانون اگر ببینم وزارت ارشاد مجوزی را صادر کرده است نمی‌توانیم بر خلاف آن مجوز عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ،  سیدحمید طهایی در سی‌و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان البرز که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: همه دستگاه‌هایی که بخشی از آن ها در این جلسه حضور دارند هرکدام وظایفی قانونی دارند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت برگزاری کنسرت‌ها و اعطای مجوز به آن‌ها در حیطه اختیارات وزارت ارشاد است، بیان کرد: من به عنوان مجری قانون اگر ببینم وزارت ارشاد مجوزی را صادر کرده است نمی‌توانم بر خلاف آن مجوز عمل کنم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه قانونی که مجلس مصوب میشود و شورای نگهبان آن را تایید می‌کند باید در کشور اجرا شود، متذکر شد: اگر قرارباشد هر استانی به اقتضای اجتهادی که به مسائل دارد عمل کند در سطح کشور بی‌قانونی رواج می‌یابد.

طهایی افزود: من خواهش می‌کنم برنامه‌هایی که مجوز ملی دارند و به هر حال مسئولان مربوطه مجوز داده‌اند ما دیگر دخالتی در آن‌ها نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دخالت ما باید به نحوه دیگری باشد، اظهار داشت: به عنوان مثال اگر موسیقی سنتی اشکالی نداشته باشد ولی شخصی به گونه‌ای این موسیقی را اجرا می‌کند که مشکل دارد باید به آن پرداخت.

استاندار البرز با اشاره به اینکه متولی اصلی برخورد با این موضوعات نیروی‌انتظامی نیست که من دیدم نامه‌ای را نوشته است که این موضوع به مصلحت است و آن موضوع به مصلحت نیست، بیان‌کرد: وزارت ارشاد مسئول این کار است و باید به آن بپردازد.

طهایی با بیان اینکه مشکلی که وجود دارد این است که در کنسرت‌ها ممکن است کسانی به سالن بیایند و حرکات به مصلحت نیست و شرعی نباشد، متذکر شد: می‌توان کسی که از ارشاد مجوز گرفته را مسئول این اتفاقات بدانیم و اگر اتفاق خلاف شرعی رخ داد این شخص باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است یک بار مدیریت این کار از دست ما خارج شود ولی در دفعات بعدی دستگاه‌های مربوطه با آن‌ها  برخوردهای لازم را انجام می‌دهند، گفت: من فکر می‌کنم ایجاد محدودیت اثری نداشته باشد و برای ایجاد محدودیت متولیان اصلی آن را انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز