رئیس پلیس فتا هرمزگان خبر داد:

۵۰درصد از جرائم رایانه ای، تخلفات مالی و برداشت غیر مجاز است

۱۳۹۴/۰۴/۰۴ - ۰۹:۳۹:۱۳
کد خبر: ۲۹۴۸۹۱
۵۰درصد از جرائم رایانه ای، تخلفات مالی و برداشت غیر مجاز است
رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت:50درصد ازجرائم واقع شده در سه ماهه اول سال جاری جرایم مالی و برداشت غیر مجاز بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بندر عباس،سرهنگ علی اکبرقرائی پودبا اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 9 عنوان جرم رایانه ای صورت گرفته است ،که به قرار زیر می باشد:

1-دسترسی غیر مجاز به داده ها

2-برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی

3-سایر جرایم علیه محرمانگی داده ها و سامانه های رایانه ای

4-جعل کارت حاوی داده ها

5-کلاهبرداری رایانه ای

6-انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی

7-منتصب نمودن اعمالی برخلاف حقیقت نسبت به افراد

8- نشر اکاذیب

9- تهدید و اخاذی

وی علل وقوع جرائم رایانه ای، در حوزه مالی را با توجه به تجزیه و تحلیل های صورت گرفته اینگونه بیان داشت:عدم دقت دارنده حساب در امرنگهداری اطلاعات و دسترسی حساب ،عدم حساسیت و بررسی وضعیت گردش حساب ویا تغییر رمز در برهه های زمانی مختلف و همچنین اعتماد و در اختیار قرار دادن کارت و اطلاعات به آشنایان و نزدیکان.

سرهنگ قرائی پور اضافه کرد :بیشترین موارد سوءاستفاده از فضاهای مجازی به زمانی بر میگرددکه شخص از بستر اینترنت اقدام به خرید یا ثبت نام اینترنتی می نماید.

وی افزود :کلاهبرداری 20درصد ازجرائم رایانه ای را به خود اختصاص داده است که علت وقوع این جرم را عدم بررسی دقیق سایتها ،ایمیل هاو عدم آگاهی ازموضوع خرید و تبلیغات فروش در فضای مجازی دانست.

وی در ادامه گفت: افزایش سامانه های رایانه ای بخصوص گوشی های هوشمند و بالا بودن قابلیت آنها ،عدم دقت در استفاده از بستر ها،باعث رشد 60درصدی جرائم رایانه نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته شده است.

این مقام مسئول در پایان افزود:از 83 درصد جرائم در حوزه برداشت از حسابهای بانکی و 70 درصد از مجموع کل جرائم رایانه ای کشف صورت گرفته است که در این خصوص بالغ بر 30نفر دستگیر شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز