اطلس فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کشور در همدان اجرا شد

۱۳۹۴/۰۴/۰۷ - ۱۳:۳۹:۴۹
کد خبر: ۲۹۵۶۲۲
اطلس فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کشور در همدان اجرا شد
عاطفه زارعی از اجرای اطلس فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کشور در همدان خبرداد و اظهار کرد: اطلس فرهنگی نگاه کیفی و بومی به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ظهر یکشنبه در جمع مدیران نهاد کتابخانه های همدان با بیان اینکه اطلس فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت پایلوت در همدان اجرا شد، اظهار کرد: اطلس فرهنگی نگاه کیفی و بومی به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی برنامه‌ریزی صحیح فرهنگی به شکل بومی در حوزه کتاب و کتابخوانی را از اهداف این اطلس برشمرد و گفت: مشکلات فرهنگی در روستاها، حاشیه شهرها، مراکز شهرها و... در این طرح شناسایی و نیازهای آنها اولویت‌بندی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان عنوان کرد: در این طرح به بررسی آسیب‌هایی که مانع از ماندگاری اعضای کتابخانه‌ها است پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی مسائل اجتماعی محل کتابخانه، عوامل جذب عضویت، آمار کتاب‌هایی که در آن منطقه مخاطب بیشتری دارد، عواملی که مانع از ماندگاری اعضا می‌شود و ... از جمله اهداف اطلس است.

زارعی اضافه کرد: توانمندسازی کتابخانه‌ها و کتابداران از دیگر اهداف شناسنامه یا همان اطلس فرهنگی است.

وی افزود: شناسایی مراکز فرهنگی اطراف کتابخانه در راستای جلوگیری از انجام کارهای موازی در سایر دستگاه‌های فرهنگی و ایجاد هم‌افزایی در راستای بهره‌وری بالا در استفاده از زمان و امکانات مشترک است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه خروجی این اطلس به عنوان الگو در کشور ارائه خواهد شد، عنوان کرد: تمام کتابخانه‌ها از نظر داخلی و محیط بررسی شده و نقشه فرهنگی برای روستاها، حاشیه شهرها، مراکز شهرها و... ایجاد می‌شود.

زارعی در پایان سخنانش با بیان اینکه این اطلس می‌تواند برای دیگر دستگاه‌های فرهنگی الگو باشد، اظهار کرد: این شناسنامه دو بار در سال به‌روزرسانی می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز