استاندار قزوین:

هیچ نظام ارتباطی بین مدیریت ارشد استان و نظام بانکی وجود ندارد

۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۰۹:۳۳:۲۰
کد خبر: ۲۹۶۰۲۲
هیچ نظام ارتباطی بین مدیریت ارشد استان و نظام بانکی وجود ندارد
مرتضی روزبه در دیدار با سرپرست و معاونان بانک شهر گفت: هیچ نظام ارتباطی بین مدیریت ارشد استان و نظام بانکی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی روزبه، استاندار قزوین، در دیدار با سرپرست و معاونان بانک شهر استان با انتقاد از اینکه هیچ نظام ارتباطی بین مدیریت ارشد استان و نظام بانکی وجود ندارد افزود: اینکه سیستم بانکی دارای ضوابط و شرایط جداگانه است درست اما در جاهایی استان می تواند با یک تصمیم مدیریتی و واگذاری بخشی از امورات مالی به یک بانک ضمن پیشبرد اهداف توسعه ای استان به توسعه اقتصادی آن موسسه مالی و یا بانک کمک نماید لذا هدف ما از ارتباط رسیدن به توافق برد برد است.

وی ادامه داد: اینکه 50 درصد منابع مالی و بانکی کشور در مرکز و پایتخت کشور است و 50 درصد مابقی در استان های دیگر تقسیم می شود عادلانه و روش درستی نیست و باید نگاه مسئولان مالی و بانکی کشور تغییر پیدا کند.

استاندار با اشاره به اینکه در دیدارها و جلسات مختلفی که در تهران برگزار می شود این موضوع را به عنوان یکی از دغدغه های جدی مطرح و دنبال می کنیم افزود: این اتفاق نیاز به یک عزم جدی در بدنه دولت و همچنین نظام بانکی دارد و بانک های استان باید در این خصوص به استان کمک کنند.

وی با بیان اینکه حساب بانکی و گردش مالی بسیاری از کارخانه های بزرگ استان در تهران است گفت: انتقال این حساب ها به قزوین می تواند در روند توسعه ای استان موثر باشد و این منطقی نیست که واحد در یک استان باشد اما مراودات و حسابهای بانکی در استان دیگر صورت گیرد.

روزبه ادامه داد: اگر ارتباط بین بدنه اجرایی استان و نظام بانکی دو سویه می تواند باشد هر دو طرف در روند کاری خود برد خواهند کرد و به اصلاح ارتباطات از نوع برد برد خواهد بود.

استاندار با بیان اینکه برخی واحد های صنعتی این تعبیر را به کار می برند که بانک های استان از نظر منابع ضعیف هستند و قادر نیستند تا به آنها خدمات مالی بدهند تصریح کرد: بانک ها باید با سیستم های حرفه ای جذب مشتری آشنا باشند و در قبال ارتباط مالی یک واحد تولیدی خدمات مناسبی را ارائه کنند تا این رقبت در آنها بوجود آید و حساب خود را به بانک مورد نظر انتقال دهند.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی و بانکی را نمی توان با الزام و قوه قهریه و به شکل پلیسی کنترل کرد افزود: شرط اول  در این زمینه برقراری ارتباط مناسب و موثر هم از سوی بانکها و هم از سوی واحدهای تولیدی است.

روزبه اظهار داشت: هنر مدیریتی بانک اول باید این باشد که با ارتباط با مدیران ارشد خود در مرکز سهم استان را در بحث اعتبارات و تسهیلات افزایش دهند تا بتوانند در سطح بالاتری خدمات ارائه کنند و در گام دوم با مشتریان خود با ارائه خدمات جدید و انحصاری وارد مذاکره شوند و رضایت آنها را جلب کنند.

استاندار با تاکید بر اینکه بانک ها باید برای جذب منابع راه کار های جدید و نو داشته باشند افزود: استان قزوین با توجه به ظرفیت بالای تولیدی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات این قابلیت را دارد تا منابع زیادی از بانک ها را به خود اختصاص دهد لذا باید بانک های استان جهت جذب این منابع بیشتر تلاش کنند.

وی در ادامه به موضوع مشارکت بانک ها در پروژه های استان اشاره و اظهار داشت: امروز در کشور یکی از سیاست هایی که بانک ها دنبال می کنند حمایت و پشتیبانی از پروژه های مهم در کشور و استان قزوین این آمادگی را دارد تا در قالب طرح های مشارکتی در این زمینه از ظرفیت بانک ها استفاده کند.

استاندار با اشاره به اینکه یکی از زمینه های توسعه اقتصادی استان ارتباط با کشور عراق است افزود: اگر واحدهای تولیدی و صنعتی منابع مالی و درآمدهای خود را در جریان توسعه اقتصادی استان قرار دهند استان می تواند زمینه ارتباط آنها را در کشور عراق و حتی دیگر کشورها فراهم نماید و از این فرصت استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه بانک شهر می تواند در انتقال حسابها و همچنین مشارکت در اجرای پروژه های استان پیشتاز باشد گفت: یکی دیگر از خواسته های جدی ما این است که جغرافیای خدمات را در سطح شهر و مناطق استان گسترش دهیم و توزیع خدمات بانکی بصورت یکسان دیده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز