استاندار لرستان:

اقتصاد مقاومتی حلال مشکلات لرستان است

۱۳۹۴/۰۴/۱۳ - ۱۷:۴۱:۲۳
کد خبر: ۲۹۷۰۹۸
اقتصاد مقاومتی حلال مشکلات لرستان است
استاندار لرستان: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش کشور به خصوص استان لرستان است که بسیج سازندگی در این موضوع پیش‌رو بوده و با کمترین امکانات هزینه خودشان را تامین کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی، هجرت و شورای قرارگاه جهاد اقتصادی استان لرستان اظهار کرد: با وجود همه مشکلاتی که در مباحث اقتصادی در استان وجود دارد در سال گذشته حدود یک‌هزار و 413 شغل توسط بسیج سازندگی لرستان ایجاد شده که قطعا کار بسیار مهم و با ارزشی بوده است.

استاندار لرستان ادامه داد: ادامه این روند و اقدامات ایجاد شغل در استان دور از ذهن نیست و فقط نیاز به همت دارد، چرا که همه این‌ها دست‌یافتنی هستند.  

وی در خصوص اهمیت کار بسیج سازندگی تصریح کرد: زمانی که بسیج سازندگی در قانون و قانون‌های سنواتی به عنوان یک دستگاه اجرایی معرفی شد، در واقع این موضوع یک فرصت برای بدنه دولت بود که از این فرصت به خوبی استفاده کند.

این مسئول افزود: وضعیت کاری و پرسنلی بعضی از دستگاه‌های اجرایی به نحوی است که نمی‌توانند خیلی از کارهای امانی را انجام بدهند، یا فاقد سیستم اجرایی هستند که آن کارها را بسیج سازندگی به نحو احسن و با قیمت بسیار پایین‌تر انجام می‌دهند.

بازوند خاطرنشان کرد: در بعضی از روستاها امکان تجهیز امکانات توسط پیمانکار وجود ندارد و در صورت مقدور نبودن انجام پروژه بسیج سازندگی می‌تواند این مشکل را رفع کند.

استاندار لرستان عنوان کرد: بعضی از دستگاه‌های اجرایی دارای اعتبار ناچیزی است که امکان واگذاری به پیمانکار را ندارند و در این زمان بسیج سازندگی وارد عرصه می‌شود و این اقدامات را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: در مجموع بسیج سازندگی یک کمک بسیار بزرگ به دستگاه‌های اجرایی است که ما امیدوار هستیم، دستگاه‌های اجرایی نیز بتوانند به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنند تا مشکلات برطرف شوند.

استاندار لرستان با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در 29 بهمن سال 92 توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد که یکی از نسخه‌های بسیار خوبی بود که در برابر مقابله با تحریم‌ها مطرح شد.

این مسئول ادامه داد: بعد از گذشت مدتی از ابلاغ این سیاست‌ها بیش از 300 اقتصاددان در کشور نظر کارشناسی خود را در مورد اقتصاد مقاومتی دادند و همه این نظریه را پذیرفتند که در شرایط فعلی یک راه‌گشای بسیار خوب برای کشور است.

بازوند سیاست‌های خارجی را نشان‌دهنده تدبیر بسیار خوب مقام معظم رهبری دانست و افزود: زمانی که اوباما به 1+5 می‌گوید تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روی کشور ایران نداشته‌اند و باید راهکارهای دیگری را دنبال کنیم، نشان‌دهنده اقتصاد مقاومتی ایران است.

استاندار لرستان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک سد بسیار بزرگ در برابر تحریم‌ها است و خدا را باید شکر کرد، زیرا کشور ما دچار نگرانی که آمریکا فکر می‌کرد در این جنگ اقتصادی می‌تواند به دست آورد نیست.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش کشور به خصوص استان لرستان است که بسیج سازندگی در این موضوع پیش‌رو بوده و با کمترین امکانات هزینه خودشان را تامین کرده است.

این مسئول در خصوص تعریف اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اگر هر کس بتواند شغلی برای خود ایجاد کند، یعنی درون‌زایی کنیم و در درون استان و درون کشور بتوانیم مشکلات و مباحثات اقتصادی خود را رفع کنیم.

بازوند افزود: علاوه بر این اقتصاد مقاومتی می‌تواند فرهنگ جهادی را نهادینه کند، چون کشور ما تجربه فرهنگ جهادی را در هشت سال دفاع مقدس داشته است.

استاندار لرستان عنوان کرد: بهره‌وری فرهنگ جهادی بسیار بالاست و حتما دارای کارآیی مفیدی است که می‌تواند خودباوری را نیز در وجود انسان نهادینه کند.   

وی بیان کرد: خودباوری یک نوع مقابله با تحریم محسوب می‌شود و اگر ما به خودباوری برسیم در نتیجه این باور در ما به وجود می‌آید که می‌توانیم کارهای خودمان را انجام بدهیم که این موضوع گام بسیار بزرگی است.

استاندار لرستان یکی از چالش‌های بزرگ و مهم این استان را رشد فرهنگ کار بیان کرد و ادامه داد: درصورت ترویج فرهنگ کار می‌توانیم ادعا کنیم که مشارکت اقتصادی در استان بالا است، یعنی مشارکت مردم بالاست.

این مسئول گفت: در صورت پایین آمدن فرهنگ کار نرخ مشارکت مردم کم است در نتیجه بیکاری افزایش پیدا می‌کند.

بازوند کاهش درصد بیکاری استان را در سال گذشته افزایش مشارکت مردم دانست و اظهار کرد: خروجی مشارکت مردم کاهش بیکاری و ایجاد شغل است، زمانی نرخ مشارکت در استان بالا می‌رود که خود مردم وارد اقتصاد استان شوند.

استاندار لرستان اضافه کرد: اگر این روند در استان ادامه داشته باشد، ما تا پایان سال 94 شاهد کاهش چشم‌گیر بیکاری در استان خواهیم بود، بنابراین باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال کنیم.

بازوند در پایان تصریح کرد: لازمه سرمایه‌گذاری رسیدن به خودباوری و ترویج فرهنگ کار در استان است که ما این را جزء دستور کار خود قرار می‌دهیم و همه دستگاه‌های اجرایی باید ما را در این مهم یاری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز