از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی:

سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی بین المللی مهارت راه اندازی شد

۱۳۹۴/۰۴/۱۸ - ۱۶:۳۰:۴۷
کد خبر: ۲۹۸۳۲۶
سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی بین المللی مهارت راه اندازی شد
سیابانی به برنا گفت: گواهینامه مهارت پایان دوره آموزشی، پروانه مهارت فنی و گواهی صلاحیت حرفه ای از روند سنتی خارج شده و دارندگان این گواهینامه های الکترونیکی از مزایای کارت های الکترونیکی هوشمند بهره مند می شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی از راه اندازی سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی بین المللی مهارت و صدور 13140 کارت الکترونیکی مهارت در سه ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، محمدرضا سیابانی هدف از راه اندازی این طرح را تسهیل در روند صدور گواهینامه ها عنوان نمود و افزود: گواهینامه مهارت پایان دوره آموزشی، پروانه مهارت فنی و گواهی صلاحیت حرفه ای از روند سنتی خارج شده و دارندگان این گواهینامه های الکترونیکی از مزایای کارت های الکترونیکی هوشمند بهره مند می شوند.

وی با اشاره به امکان ثبت 20 عنوان گواهینامه حرفه آموزشی در یک کارت الکترونیکی بین المللی مهارت، اظهار داشت: سهولت حمل و نگهداری گواهینامه، ارتقای امنیت گواهینامه ها، افزایش سرعت صدور و تحویل گواهینامه به متقاضی، کاهش ریسک نگهداری گواهینامه ها و ... از مزایای کارت های الکترونیکی می باشد.

به گفته وی حذف فرآیندهای سنتی، از قبیل نامه نگاری بین دستگاهی برای استعلام گواهینامه توسط سایر ارگان ها امکان دریافت استعلام گواهینامه ها تنها با در دست داشتن کدملی و کدشناسایی از دیگر مزایای کارت مذکور می باشد.

وی با اعلام این مطلب که مهارت آموزان می‌توانند بر اساس کد شناسه و کد ملی، در پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اطلاعات گواهینامه خود را مشاهده کنند، تصریح نمود: مهارت آموزان می توانند جهت مشاهده و استعلام گواهینامه از طریق سامانه HTTP://AZMOONPORTALTVTO.COM اقدام نمایند.

سیابانی در پایان از صدور 8697 کارت الکترونیکی مهارت در سه ماهه نخست سال 94 خبر داد و اذعان نمود: گواهینامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از سال ۱۳۹۲ صرفاً به‌ صورت الکترونیکی بوده و استعلام صحت آنها نیز از طریق پورتال آموزشی مذکور انجام می‌شود.

نظر شما
نظرات
سلما
|
-
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
0
0
باسلام
من خیلی وقته واسه دریافت مهارت فنی ثبت نام کردم الان میخوام بدونم کارت مهارتم صادر شده یا نه ولی نمیدونم از طریق چه سایتی اقدام کنم
ممنون میشم راهنمايي کنید
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز