چشم پوشی از موفقیت های ورزشی کارگران مازندران در هیاهوی انتخابات و فضای سیاسی

۱۳۹۴/۰۴/۲۱ - ۰۹:۴۸:۰۰
کد خبر: ۲۹۸۹۴۸
چشم پوشی از موفقیت های ورزشی کارگران مازندران در هیاهوی انتخابات و فضای سیاسی
سرپرست هیات ورزش های کرگری مازندران در یادداشتی از بی توجهی ها به ورزش کارگران گلایه کرد.

خبرگزاری برنا- ساری؛ عدم توجه کافی به مشکلات ورزش کارگران استان مازندران موجب از هم گسیختگی تشکل های مربوطه  خواهد شد که حاصل تلاش چندین ساله خیلی از عزیزان است که نامی از آنها به خاطر نمی باشد!

با نظر به تزریق جان تازه به کالبد ورزشی جامعه کارگری کشور با فعالیت اخیر فدراسیون ورزش کارگران کشور و انتخاب ریاست این فدراسیون، که از افتخارات استان مازندران و شهرستان ساری، می باشند امیدهای جدیدی در افکار خسته و زحمتکش کارگران پرتلاش و بی ادعای این سرزمین  زنده کرد.

برگزاری مسابقات منظم در برخی از رشته های ورزشی کارگری در سال 93 و همچنین المپیاد ورزشی کارگران کشور که برای اولین بار در تاریخ ورزشی این خانواده پرجمعیت کشور با حمایت استاندار محترم استان مازندران، تلاش شبانه روزی معاونت محترم سیاسی امنیتی استانداری، مدیران کل ادارات تعاون، کار و ورزش و جوانان استان مازندران، فرمانداران شهرهای استان مازندران و روسای ادارات تابعه در سطح استان با حضور بیش از دو هزار نفر از سراسر کشور در اواخر سال 93 در مازندران و متعاقب آن تشکیل تیم های ملی ورزش کارگری و اعزام به مسابقات کارگران جهان در کشور ایتالیا و درخشش خیره کننده تعداد محدود این غیور مردان ایرانی که تعداد 16 نفر آنان را ورزشکاران کارگر مازندرانی تشکیل داده اند نشانی از پویایی دوباره این ورزش در بین آحاد جامعه کارگری شده بود؛ کاری که بعد از حضور جناب آقای مجید حسین زادگان، ریاست فدراسیون ورزشی کارگران کشور، قول های آن داده شده بود و به رغم همه کمبودها به ثمر نشست.

  در این حین وقتی به این جمله دبیرکل کنفدراسیون جهانی ورزش های کارگری می اندیشیم که در مصاحبه خود با سایت های خبرگزاری ها عنوان کرده بود: «از درخشش ورزشکاران کارگر ایرانی در چهارمین دوره مسابقات جهانی شگفت زده شده ام که با حضور تعداد محدود ورزشکار موفقیت های جالبی را کسب کرده و از اتفاقات نادر چهارمین دوره مسابقات جهانی بوده اند»، دلیل این همه کم مهری ها و کم لطفی ها به این قشر خسته از کار و تولید و موضوع بسیار مهم ورزش کارگری که اثر مستقیم در سلامت جامعه به عنوان یکی از شاخص های پیشرفت هر کشور می باشد نامعلوم است.

و چرا واکنش های مثبتی از سوی محافل و جریان های مرتبط با سنگر کار و تولید و حتی رسانه ای و سازمان های ذیربط نداشته، جای سئوال دارد. اما نقش اساسی در رشد این استعدادها و ایجاد تحول جدید در این راستا نه تنها در خط و مشی کلان برنامه های راهبردی فدراسیون ورزش کارگری کشور ، تخصیص بودجه کافی و... بلکه باید به حضور کارفرمایان، کارآفرینان در این عرصه  اثر گذار اقتصادی و اجتماعی و حمایت وزارتخانه های  ورزش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که با تعاملات زیربنایی با کارگر و مدیران شرکت ها و واحدهای کارگری در توسعه ورزش های کارگری و تشویق کارگران به امر سلامت، تربیت روحی و جسمانی در هر دو جبهه کار و تلاش و ورزش و تندرستی در سطوح ورزش های همگانی و قهرمانی در میادین ورزشی و بین المللی تلاش نمود.

استان مازندران با دارا بودن هزاران کارگر که به همراه خانواده های عزیزشان جمعیت زیادی را تشکیل می دهند، جایگاه والایی در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی چه در ایام هشت سال دفاع مقدس و بعد از در جامعه نقش آفرینی داشته اند و باید مورد ستایش قرار گیرند. چون تلاش ایشان به دور از  هر گونه جناح بازی های سیاسی که بعضاً مبنای اقتصادی داشته و متاسفانه در ایام نزدیکی به انتخابات سیاسی رنگ و بوی بیشتری به خود گرفته خالصانه و از سر خیرخواهی و نه سهم طلبی مالی و ... می باشد.

به هرحال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حمایت همه جانبه خود، زحمات معاونین محترم و وزارتخانه مطبوع و همچنین مسئولین انجمن های ورزش کارگری به عنوان بازوان اجرائی و عملیاتی تاکنون در هدایت کاروان ورزش کارگری مازندران به مسئولیت خطیر خود عمل نموده و از نقد استقبال و با تفقد و احترام به جامعه ورزش کارگری فراتر از بضاعت و توان مالی به رغم محدودیت اعتبارات تخصیصی، شرایط خاص و سایر موانع قانونی و کمبود زیرساخت های ورزش کارگری توانستند جایگاه ورزش کارگری در مقایسه با چهار سال قبل به رتبه دوم کشور ارتقاء دهند.

کارنامه ای که در اولین دوره برگزاری المپیاد ورزش کارگران کشور نمود آشکاری از این تلاش ها داشت و موفقیت غیرقابل انتظار ورزشکاران مازندران را در مسابقات کارگران جهان گواهی بر این ادعاست. معهذا در این عرصه نیاز است تا تشکیلات سازمانی هیات ورزشی کارگران مازندران با صلابت بیشتر و با حضور کارشناسان خبره و پیشکسوتان ورزش کارگری حمایت و تقویت و قانونمند شده تا از سوی کارفرمایان، شرکت ها، کارخانجات مورد پذیرش قرار گرفته و با دیدگاه و اندیشه مثبت در مسیر  سلامت و پیشرفت جامعه گام های موثرتری برداشته شود.

در پایان وظیفه خود می دانم از کلیه همکارانم در حوزه ورزش کارگری، مسئولین انجمن های ورزش کارگری استان و ورزشکاران کارگر که بدون هیچ چشمداشتی موجب توسعه و ارتقاء جایگاه ورزش کارگری استان مازندران شده و زحمات بسیار زیادی متحمل شده اند و برای این مرز و بوم افتخار آفرینی نموده اند تقدیر و تشکر کنم و بردستان پر مهر این عزیزان بوسه زنم و از اینکه تاکنون آنچه که شایسته آنها بوده ادا  نکردم حلالیت بطلبم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز