رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت :

از تردد خودروهای منطقه آزاد قشم جلوگیری می شود

۱۳۹۴/۰۴/۲۳ - ۱۱:۴۴:۵۷
کد خبر: ۲۹۹۷۰۵
از تردد خودروهای منطقه آزاد قشم جلوگیری می شود
از ورود و تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد قشم در سرزمین اصلی تا زمانی که موانع قانونی آن بر طرف نشده و زیر ساخنهای لازم فراهم نشود براساس قوانین و مقررات و وظایف ذاتی پلیس راهنمایی و رانندگی جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بندرعباس، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ،با اشاره به سخنان اخیر مدیرعامل منطقه آزاد قشم مبنی بر اجازه ورود خودروهای پلاک منطقه آزاد قشم به سرزمین اصلی تا شعاع 150کیلومتری استان هرمزگان بدون نیاز به صدور گذر موقت گفت: این اجازه باید از سوی هیات وزیران صادر شود و مقامات استانی مجاز به اینگونه تصمیم گیری ها نیستند.

سرهنگ محمد باقر سلیمی گفت: به علت کارشناسی نشدن مسائل، معضلات و مشکلاتی برای محدوده استان هرمزگان  متصور می شود.

 

سلیمی تصریح کرد :براساس قانون و مقررات موجود از بند سه ماده 9تصویب نامه مقررات صادرات و واردات وامور گمرکی ،تجاری و صنعتی مصوب 8/3/73 ونیز ماده 16آیین نامه راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد و همچنین بند د  ماده 4 چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی مصوب سال 1372 که تصریح می کند :تمامی مقررات امنیتی و انتظامی مناطق آزاد و تردد وسایل نقلیه از این مناطق منوط به اجازه هیئت وزیران است .

سرهنگ سلیمی با انتقاد از رسانه ای شدن این موضوع بیان داشت :این مسأله باید ابتدا معضلات و مشکلات قانونی اش حل و سپس زیرساختهای  آن مهیا وبعد رسانه ای می شد به جهت اینکه عده ای با خرید خودرو در منطقه آزاد قشم و ورود آن در محدوده تعیین شده ،ضربات اقتصادی سهمگینی نیز به پیکره اقتصاد ملی وارد می کند.

سلیمی افزود :موضوع دیگری که کارشناسی نشده مربوط به سند نمره و تعویض پلاک ماشین های منطقه آزاد می باشد.

وی با اشاره به این موضوع هم اکنون نیز خودروهای پلاک مناطق آزاد با قرار دادن تضمین و وثیقه های معتبر و پرداخت حقوق قانونی دولت با دریافت پلاک  گذرموقت  می توانند در داخل کشور نامحدود تردد کنند گفت :پلیس راهنمایی و رانندگی استان وحتی کشور اطلاعات  مربوط به شماره گذاری ونمره خودروها را در اختیار ندارد و این امر نظارت و کنترل خودروها را سخت میکند.

سرهنگ محمد باقر سلیمی در پایان اظهار داشت : عدم دسترسی به سوابق نقل و انتقالات و سوابق تخلفاتی این خودروها با توجه به در اختیار نبودن یک سیستم ، مشکلات عمده ای را برای پلیس به وجود می آورد.

نظر شما
نظرات
محمود
|
-
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
0
ضمن عرض خسته نباشید،ازجناب سرهنگ خواهشمندم یاری نمایند طرح تردد ماشینهای پلاک قشم انجام شود
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز