مدیر کل تأمین اجتماعی لرستان از عدم پرداخت حق بیمه کارگاه‌های بحران دار انتقاد کرد

۱۳۹۴/۰۴/۲۳ - ۱۷:۳۶:۳۸
کد خبر: ۲۹۹۸۴۳
مدیر کل تأمین اجتماعی لرستان از عدم پرداخت حق بیمه کارگاه‌های بحران دار انتقاد کرد
مدیر کل تأمین اجتماعی لرستان از عدم پرداخت حق بیمه کارگاه‌های بحران دار انتقاد کرد و گفت: یکی از مشکلات بزرگ تأمین اجتماعی استان عدم وصول حق بیمه کارگران در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خرم‌آباد، شهناز حمزه‌لویی در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: اداره‌کل تامین اجتماعی لرستان با زیر پوشش قرار دادن نزدیک به 700 هزار نفر از جمعیت استان یعنی 63 درصد جمعیت شهری و 40 درصد جمعیت استان شهری و روستایی خدمات خود را از طریق 11 شعبه اصلی، پنج شعبه اقماری و چهار واحد کارگذاری به جامعه هدف خود عرضه می‌کند.

وی افزود: این سازمان در استان 207 هزار و 919 نفر بیمه شده اصلی، 382 هزار و 961 نفر بیمه شده تبعی و در مجموع 590 هزار و 880 نفر بیمه شده اصل و تبعی را تحت پوشش خود قرار داده است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: سازمان تامین اجتماعی لرستان حقوق 37 هزار و 500 بازنشسته را پرداخت می‌کند، این در حالی است که تعداد بازنشسته‌های تامین اجتماعی لرستان در سال گذشته 9 درصد رشد داشته و نسبت به آمار کشوری افزایش قابل توجهی است.

حمزه‌لوی با بیان اینکه در مجموع مستمری‌‌بگیران اصلی و تبعی در لرستان 104 هزار و 959 نفر هستند، افزود: طی سال گذشته حدود 40 درصد نسبت به بودجه مصوب خود افزایش در حوزه تعهدات بلندمدت، کوتاه‌مدت و بیمه بیکاری داشته‌ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: یکی از مشکلات تامین اجتماعی لرستان عدم پرداخت حق بیمه کارگاه‌های بحران‌دار در موعد مقرر است که همین امر باعث شده، صورت حساب مانده‌های وصول نشده این سازمان در سال گذشته به 240 میلیارد تومان برسد.

وی از 60 هزار کارت مهارت فنی و حرفه‌ای در دست مردم لرستان خبر داد و عنوان داشت: تعیین و پالایش این همه کارت در دست مردم کار آسانی نیست، از این‌رو تلاش زیادی در این زمینه صورت گرفته است و با پالایش 10 هزار قالی‌باف در لرستان این تعداد به 9 هزار و 100 نفر رسید.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: اداره‌کل تامین اجتماعی لرستان در سه ماهه اول امسال در حوزه تعهدات بلندمدت خود 998 میلیارد و 960 میلیون ریال هزینه کرده و در این مدت 41 میلیارد و 440 میلیون ریال بیمه بیکاری پرداخت کرده است.

5درصد جمعیت لرستان بیمه شده تأمین اجتماعی هستند
در ادامه این جلسه مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان اظهار داشت: 45 درصد جمعیت لرستان بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستند.
امین بهاروند بزرگ‌ترین مشکل تأمین اجتماعی لرستان را نبود پزشک عنوان کرد و گفت: به دلیل این‌که سهمیه‌ای از فارغ‌التحصیلان وزارت بهداشت را نداریم مجبور به مذاکره با پزشک‌هایی شده‌ایم که در ساعات بیکاری خود، برای ما فعالیت کنند.
وی از نبود متخصص مغز و اعصاب و همچنین متخصص رادیولوژیست در استان انتقاد کرد و افزود: در مراکز تأمین اجتماعی هر چه برای یک مریض زحمت می‌کشیم ولی درنهایت برای این دو رشته به بیمارستان شهدای عشایر متوسل می‌شویم که این برای ما قابل‌قبول نیست.
مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان با اشاره به این‌که پزشکان فعال در لرستان 30 درصد حق‌الزحمه بیشتر دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این امر زمینه‌ای را فراهم می‌کند که پزشکان برای طبابت به لرستان بیایند.
امین بهاروند بابیان این‌که درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان ازنا فضا مناسب و مطلوبی ندارد، افزود: ساختمان این درمانگاه مسکونی بوده که با تلاش‌های این سازمان فردا با حضور استاندار محترم، درمان‌گاه جدید کلنگ زده خواهد شد.
وی بابیان این‌که از مردم نورآباد و دلفان به دلیل طولانی شدن پروسه ساخت درمانگاه این شهرستان عذرخواهی می‌کنم، ابراز امیدواری کرد: ساختمان این درمانگاه در حال آماده‌سازی است و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
وی در جواب سؤال یکی از خبرنگاران در مورد نبود پزشک بومی در لرستان اظهار کرد: اگر پزشکان بومی به لرستان برگردند نه‌تنها مشکل کمبود نداریم بلکه جا برای ادامه فعالیت آن‌ها هم نخواهیم داشت!
بهار وند علت نوبت‌دهی اندک درمانگاه‌های تأمین اجتماعی استان را نبود پزشک دانست و گفت: این موضوع باعث نارضایتی بیمه‌شدگان این سازمان شده است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی لرستان با بیان این‌که مرکز "آن آی سی یو" بیمارستان نرگس دورود در سال جاری افتتاح می‌شود، یادآور شد: ارتقاء کیفیت و امکانات رفاهی در 3 بیمارستان تأمین اجتماعی در استان طی دو سال اخیر از برنامه‌های ما است که تابه‌حال دو میلیارد تومان برای سال اول این کار مصوب شده است.
بهاروند بابیان این‌که در سال گذشته ۲۸ هزار و ۱۵۰ نفر در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان بستری‌شده‌اند، افزود: طی سال گذشته ۱۵ هزار و ۳۰۸ عمل جراحی در بیمارستان‌های ما انجام‌شده است
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز