مدیرعامل شرکت آبفار همدان:

۵۰ روستای همدان با تانکر آبرسانی می‌‏شود

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۰۹:۳۲:۴۴
کد خبر: ۲۹۹۹۴۲
۵۰ روستای همدان با تانکر آبرسانی می‌‏شود
حبیب مومیوندبا اشاره به اینکه ۵۰ روستای همدان با تانکر آبرسانی می‌‏شود، گفت: مشکل تامین آب ۱۴ هزار نفر از روستاییان همدان برطرف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل شرکت آبفار همدان  با اشاره به اینکه تنش آبی در سطح روستاهای همدان دو برابر مناطق شهری است، اظهار داشت: تنها منابع برای تامین آب موردنیاز روستاها چاه‎ها بوده و به سبب کاهش بارندگی در سال‎ آبی گذشته تنش آبی در روستاهای همدان شدیدتر شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه سطح آب‎های زیرزمینی افت داشته است، افزود: این مسئله سبب شده تا چاه‎های تامین آب شرب روستاها نیز تحت تاثیر قرار گرفته و تامین آب روستاهای همدان را با مشکل مواجه سازد.

مومیوند با اشاره به اینکه معضل دیگر در زمینه تامین آب روستاهای استان همدان وجود چاه‏های غیرمجاز در کنار چاه‎های تامین آب شرب روستاهاست، گفت: در حال حاضر چاه‎های غیرمجاز آب در کنار چاه‎های تامین آب شرب روستاها حفر شده و همین امر میزان آب‎دهی چاه‎های شرب روستاها را کاهش داده است.

وی با تاکید بر اینکه انسداد چاه‎های غیرمجاز موجود در کنار چاه‎های تامین آب شرب روستایی باید در اولویت قرار گیرد، عنوان کرد: نباید به راحتی از کنار این موضوع گذشت چراکه تامین آب در روستاها روز به روز با مشکلات بیشتری مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان با اعلام اینکه در حال حاضر به 50 روستای استان همدان با تانکر آبرسانی می‏شود، اظهار داشت: این در حالی است که در دو سال گذشته به 200 روستای استان همدان با تانکر آبرسانی می‎شد.

وی با اشاره به اینکه 300 روستای استان همدان مشکل آب دارند، اظهار داشت: تلاش شده تا با اقداماتی این مشکل رفع شود ولی برای حل مشکل این تعداد روستا به صورت اساسی به 106 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مومیوند با اعلام اینکه به تازگی مشکل آبرسانی به 8 روستای استان همدان نیز برطرف شده است، تاکید کرد: با اقداماتی همچون حفر چاه، ایجاد خط انتقال و خطوط برق خوشبختانه مشکل تامین آب این تعداد روستا برطرف شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر مشکل تامین آب 14 هزار نفر از روستاییان استان همدان برطرف شد، بیان کرد: برای اجرای این اقدامات 15 میلیارد ریال هزینه شده که البته این در حالی است که تاکنون اعتباری ابلاغ نشده و به صورت تعهدی این اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان تاکید کرد: مشکل تامین آب روستاهای عبدالرحیم و یلفان در همدان، قره بلاغ و سوزن در رزن،طاوه و سناج در فامنین،داغ داغ آباد در کبودراهنگ و کرتیل‎آباد در ملایر با این اقدامات رفع شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز