شروع بذردهی گونه حرا در هرمزگان

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۰۷:۴۷:۰۳
کد خبر: ۳۰۰۱۹۲
شروع بذردهی گونه حرا در هرمزگان
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت : جنگل های مانگرو با وسعت بیش از 20000 هکتار در طول نوار ساحلی استان با دو گونه حرا و چندل پراکنش یافته اند . که گلدهی گونه حرا از اواخر اردیبهشت آغاز و در تیر و مرداد ماه این درخت به بذر می نشیند .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان : گلدهی و  بذردهی این گونه از شرق به غرب استان با تاخیر زمانی آغاز می شود بگونه ای که در شرق استان و در شهرستان جاسک در نیمه دوم تیر ماه و در قشم مرداد و شهریور ماه بذر این درخت آماده کشت و تولید نهال می شود.

مجید پور بلیغی گفت : بیشترین تیپ غالب گونه های مانگرو را درختان حرا با نام علمی Avicennia marina تشکیل می دهند و محل استقرار این جنگل ها در نواحی جزر و مدی، خورهای منشعب از دریا و مصب رودخانه های منتهی به دریای خلیج فارس و دریای عمان می باشد

وی گفت : این جنگلها با کارکردهای با ارزش و متنوع از قبیل حفاظت ازسواحل ، ایجاد زیستگاهی مناسب برای تکثیر و رشد و نمو آبزیان ، توسعه طبیعت گردی و گردشگری و کاهش آلودگی آب وخاک مناطق ساحلی ، یکی از اکوسیستم هائی با تنوع زیستی بالا می باشد .

پور بلیغی بیان داشت توسعه این جنگل ها بصورت کشت مستقیم بذر و مهم تر از آن با تولید نهال از بذر و کشت آن در عرصه های مستعد انجام می گیرد .

وی در انتها خاطر نشان کرد رویشگاه های توده های طبیعی جنگلی مانگرو هرمزگان از غرب به شرق شامل شهرستان بندرلنگه منطقه سایه خوش ، در خورهای بخش خمیر و در دهانه ورودی رودخانه مهران به خلیج فارس ، در خورهای شمال غربی جزیره قشم در خورخوران، جزایر ماسه ای مقابل روستاهای طبل و لافت تا گوران، شرق شهرستان بندرعباس در حوزه کولغان در خورهای جلابی ،حسن لنگی و مصب رودخانه شور، شهرستان میناب در حوزه تیاب و کلا هی در خورهای مشدر ،بهینه ،کرگان، در حوزه سیریک در خورهای نخل زیارت ،پاچور ،زیارت ،گارندهو و کرتان و شهرستان جاسک - در خورهای گابریک ،جگین، دهانه رودخانه شهرنو در سواحل روستای لاش ،یکدار و سورگلم و همچنین ماندابهای رودخانه کاشی می باشد .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز