استاندار آذربایجان شرقی:

پیروزی نظام جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی، موفقیت بزرگی برای مردم مقاوم و پرتلاش ایران بود

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۱۴:۰۴:۵۸
کد خبر: ۳۰۰۳۲۰
پیروزی نظام جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی، موفقیت بزرگی برای مردم مقاوم و پرتلاش ایران بود
جبارزاده گفت: در دولت گذشته 22 هزار نفر در بخش بیمه قالیبافی و پنج هزار نفر در بخش بیمه کارگران ساختمانی در استان به ناحق تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که تخلف بسیار بزرگی بود.

استاندار آذربایجان شرقی با تبریک هفته بهزیستی و تامین اجتماعی به تلاش‌گران این دو عرصه و قدردانی از تلاش‌ها و خدمات آنان، گفت: خدمات بهزیستی و تامین اجتماعی در قالب وظیفه اداری پیش نمی‌رود بلکه باید در این دو حوزه نگاهی فراتر از چارچوب‌های رسمی و اداری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار با مدیران بهزیستی و تامین اجتماعی استان به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی، اظهار داشت: در این هفته باید فضایی فراهم شود که خدمات این دو حوزه به شکل گسترده از طریق رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما به اطلاع مردم برسد و قطعا مردم از شنیدن خدمات و تلاش‌های مسوولان خوشحال و نسبت به نظام امیدوار می‌شوند.

وی افزود: آذربایجان شرقی جزو استان‌های رده اول در بحث خدمات تامین اجتماعی است، اما این خدمات حد نهایی ندارد و باید برای توسعه آن تلاش مضاعف داشته باشیم.

جبارزاده تصریح کرد: در کنار توسعه خدمات تامین اجتماعی باید برای حل مشکلات واحدهای بحرانی تلاش کنیم، البته شرایط بحرانی رو به اتمام است و ان‌شاءالله با گشایش در مسایل اقتصادی این مشکلات نیز حل خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که افزایش کیفیت خدمات تامین اجتماعی تنها با دریافت حق بیمه از مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: برای تحقق این امر باید سرمایه‌گذاری‌های پایدار و سودآور انجام شود و ما از هر سرمایه‌گذاری که باعث توسعه استان و افزایش خدمات تامین اجتماعی شود حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به این که حوزه درمان تامین اجتماعی منشآ خدمات بسیاری است، افزود: احداث بیمارستان 300 تخت‌خوابی تامین اجتماعی می‌تواند حلقه خدمات درمانی این نهاد را در سطح تخصصی و فوق تخصصی تکمیل کند که برای هرچه سریع‌تر شروع شدن این پروژه باید پیگیری‌های لازم انجام شود.

جبارزاده با اشاره به این که 53 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، بر افزایش مراکز درمانی و توسعه خدمات تامین اجتماعی در همه نقاط استان تاکید کرد.

وی با بیان این که امیدوارم روزی برسد که همه مردم تحت پوشش بیمه باشند، افزود: باید تلاش کنیم که خدمات تامین اجتماعی به آحاد مردم ارایه شود که راه آن ایجاد اشتغال و توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی است و در این صورت است که خدمات تامین اجتماعی توجیه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که از افزایش خدمات تامین اجتماعی حمایت می‌کنیم، گفت: خوشبختانه امروز افرادی دلسوز و متخصص در راس این نهاد هستند و سالم‌سازی محیط تامین اجتماعی یکی از اقدامات ارزشمندی است که در این سازمان در حال انجام است.

وی با اشاره به این که در گذشته لطمات بزرگی به سازمان تامین اجتماعی وارد شد که حقوق افراد تحت پوشش این سازمان را پایمال کرد، افزود: در دولت گذشته 22 هزار نفر در بخش بیمه قالیبافی و پنج هزار نفر در بخش بیمه کارگران ساختمانی در استان به ناحق تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که تخلف بسیار بزرگی بود.

جبارزاده تاکید کرد: باید معلوم شود که چه کسانی به این افراد کارت قالیبافی یا کارگری داده و هزینه هنگفتی را از جیب مردم و از بیت‌المال به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کردند.

وی گفت: مسببین این تخلف باید شناسایی شده و ضمن معرفی به محاکم قضایی، به مردم نیز اعلام شود که چه کسانی این خیانت را مرتکب شده‌اند.

جبارزاده افزود: اگر این تخلف صورت نگرفته بود تمام قالیبافان و کارگران واقعی تحت پوشش بیمه قرار می‌گرفتند و بنده از سازمان بازرسی استان می‌خواهم به صورت جدی به این مساله ورود کند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به گستردگی خدمات سازمان بهزیستی، اظهار داشت: بهزیستی استان در گذشته وضعیت مطلوبی نداشت، اما با رویکرد مدیریت این سازمان در دوره جدید به سمت بهبود و افزایش کیفیت خدمات پیش می‌رویم.

وی با بیان این که بهزیستی بهترین محمل برای تحقق حس نوع‌دوستی است، افزود: امیدواریم خدمات بهزیستی به قدری مردمی شود که سازمان بهزیستی تنها نقش ستادی و هماهنگ‌کننده داشته باشد و قطعا با روحیه‌ای که از مردم استان سراغ داریم این امر دور از انتظار نیست.

جبارزاده با اشاره به راه‌اندازی مرکز نگهداری و درمان معتادان ماده 16 در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به این که این مرکز ردیف اعتباری ندارد و اداره آن با بودجه دولتی امکان‌پذیر نیست، لذا سازمان بهزیستی باید با مشارکت خیرین و فراتر از تکالیف اداری خود در این زمینه تلاش کند.

وی با تاکید بر این که آذربایجان شرقی باید استانی عاری از معتاد متجاهر باشد، پیشنهاد کرد سازمان بهزیستی استان با هماهنگی مرکز ماده 16 شماره تلفنی راه‌اندازی کند که هر کس بتواند از هر نقطه استان با آن تماس گرفته و نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر درخواست کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به موفقیت تیم مذاکره‌کننده کشورمان در مذاکرات هسته‌ای به کشورهای 1+5، گفت: پیروزی نظام جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی، موفقیت بزرگی برای مردم مقاوم و پرتلاش ایران بود که سال‌ها فشارها و تحریم‌های دشمنان را تحمل کردند اما از راه عزت، استقلال و حق‌طلبی خود برنگشتند.

وی افزود: در سایه رهنمودها و حمایت‌های رهبری، تدابیر شخص رییس جمهور و تلاش شبانه‌روزی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای شاهد بودیم که جمهوری اسلامی در برابر قدرت‌های دنیا، حقانیت مردم ایران در برخورداری از علم و فناوری صلح‌آمیز را اثبات کرد.

جبارزاده تصریح کرد: این دستاورد در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود و همان‌طور که رهبری در پاسخ به نامه رییس جمهور فرمودند باید با وحدت و حمایت مردم شاهد نتیجه نهایی این توافق باشیم.

مدیران سازمان بهزیستی، تامین اجتماعی و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان هم در این دیدار گزارشی از عملکرد حوزه خدمات اجتماعی استان را ارایه کردند.

جمال‌الدین نیکنامی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان از ارایه خدمات بستری به 9158 نفر و عمل جراحی به 4864 نفر از افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 300 تخت‌خوابی تامین اجتماعی و احداث پنج درمانگاه در شهرستان‌های استان از اولویت‌های مدیریت درمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی هم جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان را دو میلیون و یکصد هزار نفر معادل 53 درصد جمعیت استان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر به 130 هزار مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در استان ماهیانه 116 میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود.

جعفر سمساری از اجرای طرح پایش بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی در استان خبر داد و گفت: در این طرح 54 هزار پرونده قالیبافان و 50 هزار پرونده کارگران ساختمانی بررسی شد که در نتیجه 22 هزار فقره بیمه قالیبافی و پنج هزار فقره بیمه کارگران ساختمانی که به ناحق تحت پوشش قرار گرفته بودند متوقف شد.

مدیرکل بهزیستی استان نیز از فعالیت 1450 مرکز غیردولتی ارایه خدمات بهزیستی در استان خبر داد و گفت: در سال 93، 126 میلیارد تومان به جمعیت هدف بهزیستی کمک شده است.

محسن ارشدزاده با بیان این که 15 درصد از جمعیت استان تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند، افزود: 9500 زن سرپرست خانوار و 1450 کودک بی‌سرپرست از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

وی همچنین از فعالیت 115 مرکز درمان اعتیاد در استان خبر داد و گفت: این مراکز به بیش از 35 هزار نفر ارایه خدمت می‌کنند و تاکنون به 182 نفر از معتادان بهبودیافته تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

ارشدزاده همچنین از پرداخت سه میلیارد تومان کمک بلاعوض برای تامین مسکن مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: در سال 93، 731 واحد مسکونی به مددجویان تحویل و عملیات ساخت 547 واحد جدید آغاز شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز